میهن صنعت:

ظرفیت سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: 25 طرح پیشنهادی برای جذب سرمایه گذاری در نظر گرفته شده که ظرفیت سرمایه گذاری برای آنها به بیش از 50 میلیارد دلار می رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، فرناز علوی مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خصوص راهبردهای آتی این شرکت در امور توسعه ای اظهار داشت: در برنامه های آتی شرکت ملی پتروشیمی توسعه حضور و نفوذ ما به بازارهای جهانی دیده شده است.

وی ادامه داد: فازهای باقی مانده پارس جنوبی و سایر طرح های نیمه تمام پتروشیمی به زودی تکمیل خواهد شد که این امر جایگاه این صنعت را بهبود خواهد بخشید و از سوی دیگر با بستر سازی مناسب برای حضور در بازارهای جهانی آماده شود تا زمینه فروش و صادرات بیشتر را مهیا کنیم.
 
علوی با اشاره به زمینه های فراهم شده برای جذب سرمایه گذاری خارجی گفت: در حال حاضر 25 طرح تولیدی به عنوان پروژه های پیشنهادی تعریف شده که هدف آن تولید فرآورده های با ارزش افزوده بیشتر با تاکید بر صنایع پائین دستی است.
 
مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خصوص ظرفیت های اعتباری پیش بینی شده برای 25 پروژه پیشنهادی اظهار داشت: برای تکمیل 25 پروژه مذکور 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز بوده و هدف این شرکت تسهیل فرآیند جذب سرمایه گذاری خارجی است.
 
این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: برای احداث پروژه های جدید، مناطق جنوبی کشور در نظر گرفته شده و مطالعات برای احداث فاز سوم عسلویه در کنار توسعه مناطق پارسیان، چابهار، قشم و لاوان در دستور کار است.
 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=94427
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه