میهن صنعت:

عادت به ورزش کردن در سنین جوانی شکل می‌گیرد

میهن صنعت: تحقیقات انجام شده بر روی تعدادی سرباز بازنشسته نشان داده است افرادی که در زمان جوانی به خصوص در دوران مدرسه ورزش می‌کردند، بیشتر به فعالیت در دوران پیری عادت دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محققان دریافتند افراد جوانی که در زمان دبیرستان سالم هستند و از آمادگی جسمانی مناسبی برخوردارند و ضمنا در ورزش‌های زمان مدرسه شرکت می‌کنند، هنگامی که به سنین حدود 70 سالگی می‌رسند فعالیت بیشتری دارند.

 

در این مطالعات 712 سرباز بازنشسته از جنگ جهانی دوم مورد بررسی قرار گرفتند که در سلامت کاملی به سر می‌بردند. قبل از رفتن به خدمت سربازی این افراد از نظر سلامت و آمادگی جسمانی مورد آزمایش قرار گرفته بودند. بهترین میزان فعالیت و آمادگی جسمانی در این افراد با متوسط سن 78 سال در کسانی بود که در دوران جوانی قبل از جنگ ورزش می‌کردند.

 

در مقاله‌ای که در این زمینه در مجله سلامت عمومی BMC منتشر شد، بیان شده است که بیشترین فعالیت فیزیکی در افراد مسن در کسانی دیده شد که در زمان مدرسه رفتن ورزش می‌کردند و ضمنا این افراد کمتر در طول زندگی به پزشک مراجعه کرده‌اند.

 

میزان فعالیت فیزیکی در دوران بازنشستگی بیشتر از شخصیت به باورهای اولیه فرد در زندگی بستگی دارد، اگر از دوران جوانی این باور وجود داشته باشد که ورزش کردن لازم است تا دوران پیری نیز این عادت ادامه پیدا می‌کند.

 

در این تحقیقات پارامترهای مختلفی در رابطه با شخصیت در این افراد مورد بررسی قرار گرفتند مانند، نظم، برنامه زندگی، انگیزه، هیجان، اعتماد به نفس و غیره. در این بررسی‌ها مشخص شد که میزان ورزش و فعالیت به هیچ کدام از این پارامترها بستگی ندارد.

 

هم‌چنین سوالاتی درباره گذشته این افراد پرسیده شد، از جمله میزان سالهایی که با همسر خود زندگی کردند، وسعت شهری که در آن بزرگ شدند، میزان تحصیلات، میزان درآمد و وضعیت بیمه آنها که این پارامترها نیز بر میزان ورزش افراد تاثیرگذار نبود.

 

به گزارش (ایسنا)، دکتر سیمون دوله، استاد موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس در زوریخ می‌گوید: این یافته‌ها به ما کمک می‌کند تا بتوانیم افراد مسن فعال‌تری داشته باشیم. نداشتن فعالیت در سنین بالا باعث افزایش بیماری‌های مزمن و مرگ زودرس می‌شود. مدارس باید برنامه‌های ورزشی را در اولویت خود قرار دهند تا جوانان به ورزش عادت کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=37865
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه