میهن صنعت:

عبدی: وقتی می‌شود با هفت میلیارد قهرمان شد، چطور آقایان 70 میلیارد هزینه کردند؟!

میهن صنعت: پیشکسوت پرسپولیس معتقد است هزینه‌های زیاد مدیران، نشانه ناکارآمدی آنهاست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حسین عبدی در گفت‌وگویی با بیان این که انتشار مبلغ قرارداد بازیکنان به خود بازیکنان و باشگاه برمی‌گردد، اظهار کرد: در همه جای دنیا، وقتی نقل و انتقالاتی انجام شود، میزان مبلغ این نقل و انتقالات به صورت شفاف اعلام می‌کنند. این به این دلیل است که هم قراردادها شفاف باشد و هم میزان ارزش بازیکنان مشخص شود. بنابراین همه ارزش بازیکنان را می‌دانند. اگر باشگاهی بخواهد بازیکن جذب کند می‌داند مثلا بازیکن X دو میلیون دلار می‌ارزد و بازیکن Y یک میلیون دلار. خیلی خوب است اگر همه باشگاه‌های ما هم این سیاست را دنبال کنند که میزان قراردادهای بازیکنان خود را به طور رسمی اعلام کنند.

 

وی افزود: اول فصل شخصی با بازیکنان قراردادهای نجومی می‌بندد، طوری که که همه به آن اعتراض می‌کنند که چگونه می‌خواهید منابع مالی را تامین کنید، اما کسی پاسخگوی آن نیست. در نهایت هم باشگاه بدهکار می‌شد و مشکلاتی را پیش می‌آورد.

 

مربی اسبق استقلال تصریح کرد: در سال‌های اخیر قیمت بازیکنان به خاطر رقابت مدیران، بالا رفته است. به طوری که اگر بازیکنی در باشگاهی 100 میلیون تومان ارزش داشته باشد، به خاطر رقابت مدیران قیمتش به 500 میلیون تومان می‌رسد. صدمه‌ای که در حال حاضر به فوتبال ما وارد می‌شود، به خاطر پرداخت‌های بی‌رویه‌ای است که در فوتبال ما رایج شده است. پول خوب است و همه همه هم دوست دارند درآمد بالایی داشته باشند، اما وقتی قراردادی با شما بسته می‌شود و شما محق دریافت آن مبلغ نیستید، خب این قرارداد خوبی برای باشگاه محسوب نمی‌شود.

 

عبدی اضافه کرد: در فوتبال همه چیز پول نیست، بلکه عشق و علاقه به فوتبال هم جزو فوتبال است. آقایانی که 60 درصد از قراردادتان را گرفتید، حداقل این چند بازی آخر لیگ را به خاطر هواداران بدون حاشیه بازی می‌کردید! خود من از باشگاه پرسپولیس طلبکار هستم. ما قهرمان جام حذفی شدیم و تا قبل از این که قهرمان شویم دم از پی پولی نزدیم. در این دو سال گذشته که مبالغ بیشتری به بازیکنان پرداخت می‌شود، عرق به پیراهن هم کم شده است.

 

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به دولتی بودن باشگاه‌ها، پرداخت مبالغ کلان از بیت المالل به بازیکنان درست است، به ایسنا گفت: این اصلا قابل قبول نیست. اگر باشگاهی خصوصی باشد، مالک باشگاه می‌تواند به هر میزانی که خواست، با بازیکنان قرارداد بندد، اما وقتی باشگاه دولتی است و دولت قرار است این مبالغ را پرداخت کند، ای نخارج از عرف است. مدیرانی که قراردادهای میلیاردی منعقد می‌کنند باید پاسخگوی هزینه‌های بالا باشند.

 

وی ادامه داد: باید انتخاب مدیران باشگاه‌ها کمی با دقت صورت بگیرد تا مدیران لایق با کمترین منابع مالی، بیشترین بازدهی را داشته باشند. در حال حاضر باشگاهی با حدود هفت میلیارد تومان در کورس قهرمانی است. این نشان دهنده هنرمندی مدیران این باشگاه‌ها است، اما بعضی باشگاه‌ها تعهدات زیادی را ایجاد کردند و نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند. رتبه‌ای هم که در جدول کسب کرده‌اند قابل قبول نیست، فرض بگیرم که بتوانند قهرمان شوند، آیا حساب کرده‌اند برای هر امتیازی که کسب کرده‌اند چقدر هزینه کرده‌اند؟

 

عبدی خاطر نشان کرد: در ابتدای فصل مدیران پرسپولیس همه هزینه‌های نجومی را تکذیب کردند، اما دیدید که دست آقایان رو شد! در ابتدای فصل می‌گفتند که به کسی خودرو نداده‌ایم، اما حال می‌بینیم خودروهای بدون مدارک تحویل بازیکنان شده است.

 

وی همچنین گفت: بعضی از بازیکنان ارزش مبلغی که دریافت می‌کنند راندارند و این ضعف مدیران است که با این بازیکنان قراردادهای بالایی را منعقد می‌کنند. قرارداد بازیکنان باید واقع بینانه‌تر منعقد گردد.

 

پیشکسوت پرسپولیس همچنین در مورد این که بعضی از بازیکنان مبلغ قراردادی که در سازمان لیگ ثبت می‌کنند با قرارداد داخلی‌شان متفاوت است، اظهار کرد: این مشکلات و دو نوع قرارداد بستن بازیکنان به خاطر فرار از مالیات است. بهترین کار این است که قانون به صورت کامل بدون هیچ محدودیتی اجرایی شود.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: هر کسی را باید در جای خودش استفاده کرد تا بتوانیم به موفقیت برسیم. وقتی باشگاهی می‌تواندبا هفت میلیارد تومان هزینه قهرمان شود،چطور آقایان 70 میلیارد تومان هزینه می‌کند؟ این نشانه ناکارآمدی مدیران است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=45385
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه