جمالی با حضور در سازمان بورس اوراق بهادار تهران عنوان کرد:

عرضه 5000 میلیارد اوراق مرابحه توسط سایپا/هیچ کدام از محصولات سایپا با رکود مواجه نیست

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با حضور در سازمان بورس اوراق بهادار تهران از انتشار نزدیک به 5000 میلیاد ریال اوراق مشارکت مرابحه برای اولین بار توسط یک شرکت سرمایه گذاری عام در بورس اوراق بهادار خبر داد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مهدی جمالی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با حضور در سازمان بورس اوراق بهادار تهران از انتشار نزدیک به 5000 میلیاد ریال اوراق مشارکت مرابحه برای اولین بار توسط یک شرکت سرمایه گذاری عام در بورس اوراق بهادار خبر داد و این اقدام را فرصت مناسبی برای صنعت کشور دانست تا به جای وابستگی به نظام پولی کشور، بتواند از فرصت هایی که در بازار سرمایه کشور ایجاد شده است نهایت استفاده را بنماید.

جمالی در ادامه گفت: سایپا به دلیل توان بسیار بالای فنی و اقتصادی که دارد، توانسته است از این فرصت به عنوان اولین شرکت استفاده نموده و امید است این دانش فنی که برای انتشار اوراق توسط سایپا طراحی شد بتواند کمکی باشد برای تمام صنایع کشور.

وی افزود : ما در سایپا تلاش می کنیم تا به زودی روش های مدرن دیگری را که در بازار سرمایه به صورت قانونی وجود دارد، استفاده نماییم.این اوراق می تواند فرصت خوبی را در صنعت کشور ایجاد کند تا دیگر نگران رکود در صنایع داخلی کشور نباشیم.

مدیرعامل سایپا ادامه داد : ما در سایپا طی سال گذشته توانستیم با استفاده از فرصت هایی که در بازار سرمایه و پولی وجود دارد و همچنین حمایت هایی که توسط دولت جمهوری اسلامی اتفاق افتاد، افزایش تولید 30 تا 40 درصدی را شاهد باشیم. همچنین در توسعه محصول فعالیت های بسیار خوبی انجام شده است و اطمینان دارم انتشار اوراق مرابحه و استفاده از بازار سرمایه می تواند فرصت های  بسیار بهتری را برای صنعت کشور ایجاد نماید.

جمالی با ابراز علاقه مندی سایپا به پیشرو بودن در طرح های اینچنینی افزود : امیدوارم این فرصتی که در بازار سرمایه به وجود آمده، بخشی از فشاری که در بازار پولی در خصوص صنعت کشور وجود دارد را کاهش دهد و باعث رشد و توسعه صنعتی و اقتصادی کشور شود.

جمالی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا واگذاری سایپا به بخش خصوصی با عرضه اوراق مشارکت مرابحه کلید خواهد خورد، بیان داشت: بخش خصوصی سایپا می تواند بهترین استفاده را از انتشار اوراق مرابحه کند. مهمترین کاری که هر کشوری می تواند انجام دهد این است که بتواند نقدینگی های کوچک مردم را در صنعت فعال نماید.کاری که امروز در سایپا انجام شده است تزریق مستقیم نقدینگی های خود به جهت کمک در تولید صنعت می باشد و امید است این اقدام آغازی باشد تا تمام سرمایه های کوچک و مردم به صورت مستقیم بتوانند در رشد و توسعه کشور موثر باشند.

جمالی موارد مصرف توزیع اوراق مشارکت مرابحه را تامین زنجیره تولید شرکت که توسط دو شرکت مگا موتور و سازه گستر در حال تامین است، عنوان کرد و گفت : در روز گذشته بالاترین رقم تولید در طول تاریخ سایپا محقق شد و این اوراق می تواند برای تامین کنندگان قطعات سایپا  پشتیبانی مناسبی باشد.

وی در پایان با اشاره به رقم تولید 2483 عدد محصول،  در خصوص وضعیت فروش سایپا گفت: تا پایان بهمن ماه پیش فروش محصولات انجام شده و هیچ کدام از محصولات سایپا با رکود مواجه نشده و برخی از پیش فروش ها نیز به سال آینده موکول گردیده است.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=97167
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه