«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

عقب نشینی قیمت نفت در پی افزایش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال افزایش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته کاهش داشته است و از طرفی افت تولیدات پالایشگاه های نفت در اثر یخ زدگی جنوب آمریکا را جبران کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال افزایش غیر منتظره ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته کاهش داشته است و از طرفی افت تولیدات پالایشگاه های نفت در اثر یخ زدگی جنوب آمریکا را جبران کرد.

شاخص نفت برنت 38 سنت معادل 0.6 درصد کاهش داشته و به ازای هر بشکه نفت 64 دلار 99 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 55 سنت به 61 دلار 12 سنت در هر بشکه رسید.

براساس گزارش موسسه نفتی آمریکا، ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به 19 فوریه به میزان یک میلیون بشکه نفت رشد داشته است و در حالی که پیش بینی می شود به میزان 5.2 میلیون بشکه کاهش داشته باشد. در بخش دیگر این گزارش آمده است که تعطیلی پالایشگاه نفت آمریکا عرضه 2.2 میلیون بشکه در روز را تحت تاثیر قرار داده و با اختلال مواجه کرده است.

عقب نشینی قیمت نفت می توان به عنوان یک توقف برای تقویت بازار و روند صعودی شاخص ها از اوایل سال جاری تلقی شود. بهای نفت به دلیل محدودیت عرضه از سوی اعضای اوپک پلاس، کاهش اضافی تولیدات نفت عربستان و اختلال عرضه نفت آمریکا روند صعودی داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=208116
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه