«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

عقب گرد قیمت نفت در روز چهارشنبه 6 آذر 98

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال داده های صنعتی مبنی بر افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا کاهش پیدا کرد اگرچه افزایش امیدواری به امضای توافق اولیه چین و آمریکا مانع از افت بیشتر قیمت نفت شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال داده های صنعتی مبنی بر افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا کاهش پیدا کرد اگرچه افزایش امیدواری به امضای توافق اولیه چین و آمریکا مانع از افت بیشتر قیمت نفت شد.

شاخص نفت برنت با کاهش 15 سنت معادل 0.23 درصد به ازای هر بشکه نفت 64 دلار 12 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 16 سنت افت داشته و به 58 دلار 25 سنت در هر بشکه رسید.

دو شاخص نفت برنت و دبلیو تی ای پس از رشد 1.4 و 1.1 درصدی خود طی دو روز به دلیل احتمال توافق تجاری چین و آمریکا پس از 16 ماه تنش و اختلاف، در روز چهارشنبه افت کرد.

براساس گزارش موسسه نفتی آمریکا، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 22 نوامبر 3.6 میلیون بشکه افزایش داشته و در مجموع به 449.6 میلیون بشکه رسیده است و در حالی که تحلیلگران پیش بینی می کردند با کاهش 418 هزار بشکه مواجه شود.

اداره اطلاعات انرژی گزارش خود را امروز منتشر خواهد کرد و در صورت یکسان بودن داده های این دو سازمان، ذخایر نفت آمریکا برای پنجمین هفته متوالی رشد داشته است.

تحلیلگر فیلیپ فیوچر در این خصوص گفت: احتمال تمدید توافق اوپک و متحدانش در کنار خوش بینی به توافق تجاری چین و آمریکا از عوامل تقویت کننده بازار نفت هستند.

دونالد ترامپ در روز سه شنبه اعلام کرد که دو کشور چین و آمریکا به امضای توافق اولیه تجاری نزدیک شده اند و این پس از مذاکرات تلفنی سخنگوی های دو کشور روی داد.

اوپک و متحدانش طی نشست 4 دسامبر در وین در خصوص سیاست های توافق کاهش عرضه نفت گفتگو خواهند کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=188829
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه