«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

علت شباهت خودروهای ساخت ترکیه با محصولات پینین فارینا چیست؟

کشور ترکیه روز گذشته از خودرو ملی خود با حضور رییس جمهور این کشور، اردوغان رونمایی کرد. شرکت خودروسازی توگ اقدام به ساخت این خودروها کرده و قرار است که دو مدل سدان و شاسی بلند این خودرو الکتریکی از سال 2022 روانه بازار شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، کشور ترکیه روز گذشته از خودرو ملی خود با حضور رییس جمهور این کشور، اردوغان رونمایی کرد. شرکت خودروسازی توگ اقدام به ساخت این خودروها کرده و قرار است که دو مدل سدان و شاسی بلند این خودرو الکتریکی از سال 2022 روانه بازار شود.

شباهت این خودرو الکتریکی ساخت ترکیه با طراحی محصولات پینین فارینا سوال هایی را به وجود آورده است. در ذیل تصاویر شاسی بلند TOGG (توگ) و خودرو کانسپت K350 پینین فارینا به نمایش گذاشته شده است که می توان به شبات های آن ها پی برد.

 همان طور که در تصاویر مشخص است، شباهت های این دو شاسی بلند را نمی توان انکار کرد اما جای تعجب ندارد زیرا این شرکت خودروسازی اهل ترکیه در طراحی شاسی بلند TOGG با پینین فارینا همکاری کرده است.

این خودروساز اهل کشور ترکیه مدعی شده که این خودرو براساس نیاز و نظر مشتریان ترکیه ای طراحی شده اما به نظر می رسد که شاسی بلند الکتریکی توگ با الهام از این محصول خودروساز ایتالیایی پینین فارینا ساخته شده است.

نمای جلو خودرو TOGG بسیار شبیه به این محصول پینین فارینا بوده اما به طور کلی، ظاهر این خودرو جدید راضی کننده است.

شبات های این دو خودرو تنها به جلو خودرو خلاصه نمی شود و عقب این دو خودرو نیز دارای ویژگی های مشترک هستند که از جمله می توان به چراغ های باریک و یک نوار چراغ که سرتاسر نمای عقب کشیده شده، اشاره کرد اگرچه تفاوت های نیز به چشم می خورد. محصول پینین فارینا از طراحی سقف شناور بهره برده و در حالی که خودرو توگ دیده نمی شود.

شاید مطرح کردن این سوال درست باشد که آیا شاسی بلند ترکیه ای توگ نمونه ای از مدل 2018 خودرو K350 پینین فارینا است؟

شرکت پینین فارینا علاوه بر تولید شاسی بلند الکتریکی و این کانسپت، در تلاش برای ساخت سدان های الکتریکی نیز است.

همان طور که در تصویر ذیل مشخص است، شرکت پینین فارینا برای ساخت سدان الکتریکی نیز با این شرکت نو ظهور همکاری کرده است. کراس‌اوور و سدان مفهومی H600پینین فارینا به ترتیب مربوط به سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ هستند  و باید منتظر محصولات توگ در سال 2022 بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=189837
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه