میهن صنعت:

فرایند اخذ گواهینامه‌های سازمانی و استانداردسازی محصولات هوایی تسهیل می‌شود

نخستین نشست هم‌اندیشی شرکت‌های دانش‌بنیان هوایی در سال 96 با حضور دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و نمایندگان 40 شرکت دانش‌بنیان هوایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، اولین نشست هم‌اندیشی شرکت‌های دانش‌بنیان هوایی در سال 96 با حضور دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و نمایندگانی از 40 شرکت دانش‌بنیان هوایی با موضوع بررسی مسیر راهبردی توسعه بازار و سطح توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد.

منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در این نشست هم‌اندیشی با تاکید بر ادامه این نشست‌ها، گفت: ماده 43 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه هوافضا باید مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

در ادامه این نشست، موضوعاتی از قبیل ضرورت ایجاد بستر مناسب به منظور ایجاد سرمایه‌گذاری مطمئن در صنعت هوایی، حضور شرکت‌های دانش‎بنیان هوایی در کارگروه‌های تخصصی ستاد هوایی و تسهیل فرایند اخذ گواهینامه‌های سازمانی و استانداردسازی محصولات هوایی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

همچنین جلوگیری از واردات محصولات تولیدی به‌منظور تقویت تولید داخل، اهمیت برطرف کردن موانع تبادلات ارزی و ارزش افزوده بخش دانش‌بنیان در صنعت هوایی نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست هم‌اندیشی مطرح شد.

منبع:ایسنا

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=124041
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه