«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

فردا موتورز FMC T5 را معرفی کرد + مشخصات و تصاویر

فردا موتورز پرچمدار محصولات خود یعنی کراس اوور FMC T5 را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  عصر دیروز طی مراسمی فردا موتورز پرچمدار محصولات خود یعنی کراس اوور FMC T5 را معرفی کرد. قرار است که طی یک ماه آتی فروش کراس اوور فردا موتورز FMC T5 آغاز شود. به گفته فردا موتورز، کراس اوور T5 قیمتی بین یک تا یک میلیارد و 100 میلیون تومان خواهد داشت.

طراحی ظاهری FMC T5

فردا موتورز FMC T5 را معرفی کرد + مشخصات و تصاویر

خودروی FMC T5 فردا موتورز یکی از محصولات دانگ فنگ بوده که در ایران با برند شرکت خودروسازی فردا عرضه می شود. این خودرو در نمای جلو طراحی خشن و گیرایی دارد. یک جلوپنجره بزرگ با الگویی خاص در این قسمت طراحی شده که از دو سمت با چراغ های اصلی احاطه شده است.

 

یک نوار کرومی افقی از میان جلوپنجره عبور کرده که روی آن لوگوی فردا موتورز نصب شده است. چراغ های روشنایی در روز هم به صورت یکپارچه درون قاب چراغ های اصلی طراحی شده اند که شباهتی جزیی با محصولات ب ام و دارند. در دو طرف سپر نیز مه شکن های جلو به صورت سه المان روشنایی مجزا از هم درون یک قاب مشکی رنگ روی هم جانمایی شده اند.

کاپوت طراحی عضلانی داشته و به خشن تر شدن استایل جانبی FMC T5 کمک کرده است. در نمای جانبی شاهد کابینی کشیده و بزرگ هستیم که نشان از کابینی جادار دارد. یک خط شخصیت برجسته از چراغ عقب آغاز شده و هرچه به سمت جلو می رود، از عمق آن کاسته می شود. در پروفیل عقب مانند بسیاری از خودروهای روز یک نوار LED سرتاسر عرض خودرو را در بر گرفته است. گرافیک چراغ های LED در دو قسمت کناری شبیه به محصولات جدید ولوو و پل استار است. لبه پایینی چراغ های عقب هم به وسیله یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده اند.

 طراحی کابین FMC T5

فردا موتورز FMC T5 را معرفی کرد + مشخصات و تصاویر

اولین چیزی که به محض ورود به کابین FMC T5 جلب توجه می کند، نمایشگر لمسی 12 اینچی عمودی بوده که در میان داشبورد برای سیستم مولتی مدیا و سرگرمی نصب شده است. به طور کلی تمام ادوات درون کابین طراحی راننده محوری دارند و سعی شده همه چیز در دسترس راننده قرار داشته باشد. ترند امروزی طراحی خودرو استفاده حداقلی از کلیدهای فیزیکی بوده که این موضوع به خوبی درون کابین FMC T5 مشهود است. به عبارتی عمده قابلیت های این خودرو توسط همین نمایشگر لمسی بزرگ میان داشبورد کنترل می شود. البته کلیدهای میانبری در زیر آن نیز طراحی شده اند.

در مقابل راننده یک غربیلک فرمان D شکل قرار دارد که روی آن کلیدهای کنترلی مربوط به کروز کنترل و سیستم صوتی تعبیه شده اند. در پشت فرمان نیز یک نمایشگر تمام دیجیتالی به جای نشانگرهای عقربه ای طراحی شده است.

مشخصات فنی FMC T5

زیر کاپوت FMC T5 همان همیشگی خودروهای چینیست. به عبارت دیگر یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ساخت میتسوبیشی نصب شده که در FMC T5 قادر به تولید حداکثر قدرت 156 اسب بخار و حداکثر گشتاور 230 نیوتن متر است. این قدرت و گشتاور توسط یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. این پیشرانه جوابگوی وزن 1580 کیلوگرمی FMC T5 بوده و عملکرد مطلوبی را برای این خودرو در شهر و جاده رقم می زند.

فردا موتورز FMC T5 را معرفی کرد + مشخصات و تصاویر

FMC T5 دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 7.4 لیتر بنزین مصرف می کند که به نسبت وزن و پیشرانه کاملا معقول است. FMC T5 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4460، 1820 و 1720 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2720 میلی متر است. این خودرو جزو کراس اوورهای سایز متوسط شهری دسته بندی می شود که به لطف ارتفاع زیاد و فاصله بین دو محور کشیده، کابینی بسیار جادار و راحت را در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

تجهیزات ایمنی و رفاهی FMC T5

فردا موتورز FMC T5 را معرفی کرد + مشخصات و تصاویر

فردا موتورز FMC T5 را به عنوان محصول پرچمدار خود در حال حاضر رونمایی کرده و این خودرو جزو لوکس ترین کراس اوورهای چینی بازار ایران قرار دارد. FMC T5 با تجهیزات ایمنی مانند شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز کمکی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، کنترل هرزگردی در شروع حرکت، کمکی حرکت در سرازیری، ترمز کمکی، کروز کنترل، هشدار حرکت بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، دوربین ثبت وقایع، پایش فشار باد تایرها، اتوهلد، کمکی حرکت در سربالایی، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب و … عرضه می شود.

فردا موتورز FMC T5 را معرفی کرد + مشخصات و تصاویر

از جمله تجهیزات رفاهی FMC T5 هم می توان به سانروف پانوراما، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی 12 اینچی برای سیستم مالتی مدیا، نمایشگر 7 اینچی دیجیتالی در پشت فرمان، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در 8 جهت، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، ترمز پارک برقی، درب برقی صندوق عقب و نورپردازی با قابلیت تعویض رنگ درون کابین اشاره کرد.

فردا موتورز قصد دارد که از حدود یک ماه آینده فروش FMC T5 را با قیمتی بین یک تا 1.1 میلیارد تومان آغاز کند. در سال 1401 قرار است که بین 4 تا 6 هزار دستگاه از این خودرو تولید شود. بدین ترتیب باید شاهد رقابت جذاب این خودرو با محصولاتی همچون فیدلیتی، دیگنیتی، تیگو 7 و … باشیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=238300
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه