«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

فروش ارز مسافرتی آغاز شد/ اختلاف قیمت زیر 100 تومان با بازار آزاد

پس از توقف ارز مسافرتی، مسافرانی که به ارزهای اینچنینی نیاز داشتند دچار مشکلات فراوانی شدند. سردرگمی مسافران و نوسانات بازار ارز پیش زمینه مناسبی برای افزایش قیمت ارز مسافرتی بود تا به این واسطه نرخ های مصوب با افزایش قیمت همراه شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پس از توقف ارز مسافرتی، مسافرانی که به ارزهای اینچنینی نیاز داشتند دچار مشکلات فراوانی شدند. سردرگمی مسافران و نوسانات بازار ارز پیش زمینه مناسبی برای افزایش قیمت ارز مسافرتی بود تا به این واسطه نرخ های مصوب با افزایش قیمت همراه شوند.

مهدی کسرائی پور؛ مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی درباره تعیین تکلیف ارز مسافرتی در اواخر تیر ماه سال جاری اظهار کرده بود که "نحوه پرداخت ارز مسافرتی تا چند روز آینده مشخص می شود. بانک مرکزی پیشنهادهای جدیدی برای اصلاح نحوه پرداخت ارز مسافرتی مطرح کرده که در ستاد اقتصادی دولت در دست بررسی است".

 بانک مرکزی صبح امروز از فروش مجدد ارز مسافرتی در شعب منتخب بانک ملی خبر داد که بر این اساس، هر دلار آمریکا 12600 تومان و هر یورو 14500 تومان نرخ‌گذاری شده است که در شعب میرداماد، اسکان، مرکزی، بازار، امام حسین (ع)، هفتم تیر، استاد معین و کاشف بانک ملی فروش انجام می‌شود و با مرور زمان بر تعداد شعب فروش ارز مسافرتی افزوده خواهد شد.

بر اساس نرخ اعلام شده و همچنین قیمت روز ارز در بازار آزاد، تفاوت قیمت ارز مسافرتی و بازار آزاد در دلار کمتر از 100 تومان و در یورو کمتر از 250 تومان است.

به گزارش خبرنگار میهن صنعت، طی چند ماه گذشته مهمترین و البته بی ثبات ترین تصمیمات دولت مربوط به حوزه ارز بوده و باید دید با تغییر احتمالی ارز در روزها و ماه های آینده، قوانین و البته قیمت ارز مسافرتی را دچار چالش های جدید خواهد کرد یا خیر؟!

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=160813
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه