میهن صنعت :

فصل محبوب سارقان خودرو کدام است؟

میهن صنعت : در ایالت میشیگان جماعتی گرد هم آمده اند و برای «ریشه کن کردن سرقت خودرو» تلاش می کنند و نام خود را H.E.A.T گذاشته اند که مخفف Help Eliminate Auto Thefts به معنی «کمک کنید سرقت خودرو محو و نابود شود».

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، اداره جلوگیری از سرقت خودروی ایالت میشیگان آمریکا آمار سالانه سرقت خودروی ایالت میشیگان را منتشر کرده است و با این که شش سال متوالی روند کاهشی داشته اما این ایالت مقام ششم را از لحاظ بالاترین میزان سرقت خودرو در بین ایالت های آمریکا کسب کرده است.

هر چه فناوری خودروها پیشرفته تر می شود دزدان نیز حرفه ای تر می شوند اگر تا دیروز قالپاق، تایر و رینگ یا ضبط صوت یا اشیا به جا مانده در خودرو را به سرقت می بردند اکنون قطعات ارزشمندی مثل مبدل کاتالیست، ایی سی یو و قطعات یا مجموعه هایی از این قبیل را می دزدند.

بعضی از اعداد و ارقام گزارش مزبور شایان توجه است. برای مثال در ایالت میشیگان آمریکا از سال 1986 تا 2011 سرقت خودرو بیش از 65 درصد کاهش یافته است در حالی که در کل ایالت متحده در همین زمان سرقت خودرو 41 درصد کاهش پیدا کرده است.

در میشیگان آمریکا دزدان خودرو بیشتر به خودرو دوج کاروان مدل 2000 علاقه دارند. رنگ مورد علاقه آنها هم به ترتیب سیاه، سفید و قرمز است، البته این را آمار می گوید و اصلا هم معلوم نیست درست باشد.

فصل تابستان هم آمار سرقت خودرو بالا می رود. شهر دیترویت که سمبل خودروسازی آمریکا هم هست بالاترین میزان سرقت را در ایالت میشیگان به خود اختصاص داده و در سال 2010 تعداد خودروهای دزدیده شده به 12 هزار 263 رسید و با یک کاهش ده درصدی در سال 2011 به رقم 11 هزار و 238 دستگاه رسید.

برای کاهش سرقت خودرو فقط مراقبت شهروندان از دارایی های خود کافی نیست بلکه مستلزم تلاش صنعت بیمه، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است.

به طور قطع و یقین با کاهش سرقت خودرو، سود شرکت های بیمه ای افزایش می یابد پس این شرکت ها باید بخشی از هزینه های خود را صرف کاهش سرقت کنند. نیروی انتظامی باید مشوق هایی را برای به دام انداختن سارقان در نظر بگیرد تا افراد پلیس با اشتیاق بیشتری مچ سارقان را بگیرند.

باید به حوزه های استحفاظی ای که دزدی کمتری در آن صورت گرفته پاداش بیشتری تعلق بگیرد تا انگیزه کافی در این زمینه فراهم باشد. در این راستا دستگاه قضا هم باید هزینه جرم را به قدری سنگین کند که رقبت به سرقت کاهش یابد و وحشت در دل سارقان بیفتد.

در این بین وظیفه شهروندان هم این است که خودروهای خود را در جاهای خلوت و کم نور پارک نکنند. حتماً علاوه بر دزدگیر، قفل های پدال، فرمان و ایی سی یو و از یک قفل مخفی استفاده کنند.

خوشبختانه خودروهای جدید، قفل ضد سرقت دارند که آن نیز خودش سارقان را به دردسر می اندازد و چون باز کردن این قفل ها به زمان زیادتر و تجهیزات بیشتری نیاز دارد، دست دزدان خرده پا را کوتاه کرده است. با همه اینها، احتمال آن که خودرو را با جرثقیل یا یدک کش منتقل کرده و سر فرصت به باز کردن قطعات آن بپردازند زیاد است از این رو هنگام پارک خودرو بهتر است طوری پارک شود که سارقان نتوانند با جرثقیل یا یدک کش خودرو را منتقل کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12490
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه