«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

فولکس واگن ID.R؛ رکورد شکن بالفطره

فولکس واگن ID.R، به صورت رگباری در حال شکستن رکورد‌ها است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، فولکس واگن ID.R، به صورت رگباری در حال شکستن رکورد‌ها است. این خودرو رکورد پایکس پیک، گودوود و پیست نوربرگ‌رینگ در قسمت خودرو‌های الکتریکی شکسته و حالا جاده زیبا و فوق‌العاده Tianmen Shan Big Gate Road که در چین واقع شده را در مدت زمان 7 دقیقه و 38.585 ثانیه در نوردیده است.

پشت این خودرو الکتریکی رومن دوماس قرار داشت که توانست با ID.R، مسیر 10.906 کیلومتر را با حداکثر سرعت 230 کیلومتر بر ساعت به پایان برساند. اینجاده 99 پیچ هرپین یا به اصطلاع (سنجاق سر مانند) دارد که عرض برخی از پیچ‌ها به 6 متر می‌رسد. این رکورد جدید در مکانی بی‌نظیر بار دیگر به همگان قدرت فولکس واگن و خودرو‌های الکتریکی را نشان داد. رالف برندشتاتر یکی از مدیران فولکس واگن گفته است: این خودرو نشان داد که چه توانایی‌هایی دارد و می‌تواند رکورد‌های بی نظیری ثبت کند. در کنار این‌ها ID.R نماینده خودرو‌های الکتریکی است و نشان می‌دهد صنعت خودرو در آینده چگونه خواهد بود. فولکس واگن ID.R دارای دو موتور الکتریکی است که نیروی آن 680 اسب بخار است و با همین مشخصات توانسته تمامی رکورد‌ها را از آن خود کند.

این خودرو از لاستیک‌های مدل Potenza شرکت بریجستون برای ثبت این رکورد استفاده کرد تا چسبندگی بیشتری داشته باشد. دوماس در پایان این رکورد گفت: مطمئنا این یکی از بهترین رکورد شکنی‌های تاریخ زندگی من خواهد بود و آن را هیچ وقت فراموش نخواهم کرد. من افتخار می‌کنم که توانستم با فولکس واگن ID.R رکورد ویژه‌ای در این جاده به ثبت رساندم. تست‌ها و اطلاعات پیش از انجام این رکورد بسیار کم بود که همین موضوع چالش بزرگی را برای من به وجود آورده بود. این جاده به طور باورنکردی زیبا، پر پیچ و خم و کم عرض است اما من با توجه به گشتاور بالای موتور الکتریکی در آن لذت بردم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=184824
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه