«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

فونیکس برند جدید مدیران خودرو معرفی شد

شب گذشته مدیران خودرو برند جدید و لوکس فونیکس را در هتل اسپیناس پالاس رسما رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«میهن صنعت»، شب گذشته مدیران خودرو برند جدید و لوکس فونیکس را در هتل اسپیناس پالاس رسما رونمایی کرد. مدیران خودرو قصد دارد که محصولات لوکس تر و مدرن تر خود را با برند فونیکس به بازار ایران عرضه کند و دیشب سه محصول اولیه برند فونیکس که شامل دو کراس اوور تیگو8 پرو و تیگو 7 پرو و یک سدان با نام آریزو6 پرو بودند را به نمایش گذاشت.

مدیران خودرو ضمن معرفی برند فونیکس در هتل اسپیناس، اظهار کرد که در اولین گام قصد عرضه سه محصول جدید با این برند را دارد که این سه محصول در هتل اسپیناس پالاس با حضور اصحاب رسانه و نمایندگی های این شرکت معرفی شدند. مدیران خودرو در گام اول قصد عرضه سه خودرو با برند فونیکس را دارد که قرار است فونیکس تیگو 8 پرو و تیگو7 پرو در سال جاری رونمایی و سپس راهی بازار ایران شوند.

این شرکت سومین عضو خانواده فونیکس یعنی سدان آریزو 6 پرو را در سال 1401 راهی بازار ایران می کند. اما مدیران خودرو برنامه توسعه سبد محصولات فونیکس را داشته و قصد دارد کراس اووری به نام چری اومودا 5 را نیز به بازار ایران عرضه کند. قرار است که این خودرو همزمان با آغاز عرضه به بازار چین و سایر بازارهای جهانی در سال 2022 به بازار ایران عرضه شود. پیش بینی می شود که فونیکس اومودا 5 در اواخر سال 1401 به ایران برسد.

مشخصات سه محصول فونیکس

فونیکس برند جدید مدیران خودرو معرفی شد

همانطور که گفتیم مدیران خودرو در اولین قدم قصد عرضه سه محصول جدید را با برند تازه رونمایی شده فونیکس دارد. یکی از این سه محصول تیگو 8 پرو بوده که یک کراس اوور فول سایز هفت نفره پریمیوم و لوکس بوده که از عمده رقبای خود ابعاد بزرگتری دارد. هدف مدیران خودرو از عرضه فونیکس تیگو 8 پرو رقابت با خودروهای صاحب نام وارداتی مانند هیوندای سانتافه، رنو کولئوس، کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل بوده و قصد سهم خواهی از بازار این خودروها را دارد. تیگو 8 پرو از یک پیشرانه پر بازده 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو TGDI بهره گرفته که قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این خودرو نیز توسط یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه هفت سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. لازم به ذکر است که این خودرو عنوان پرچمدار برند فونیکس را در یدک می کشد.

اما برادر کوچکتر و ارزان تر تیگو 8 پرو در بازار ایران، کراس اوور فونیکس تیگو 7 پرو بوده که نسخه جدید و ارتقا یافته چری تیگو 7 محسوب می شود. این خودرو به طور کلی در زمینه طراحی بیرونی و کابین نسبت به نسل پیشین خود متمایز شده و کیفیت ساخت آن نیز به مراتب بهتر شده است. فونیکس تیگو 7 پرو از یک پیشرانه بروزرسانی شده 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره گرفته که 155 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور را تولید می کند. نیروی تولیدی این پیشرانه نیز توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT 9 سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. فونیکس تیگو 7 پرو نیز در سگمنت خود ابعاد بزرگتری نسبت به رقبا دارد و در بازار ایران برای رقابت با خودروهایی مانند هیوندای توسان ix35 و کیا اسپورتیج آمده است.

اما در سال 1401 مدیران خودرو قصد دارد سدان فونیکس آریزو6 پرو را به بازار ایران عرضه کند که نسخه فیس لیفت چری آریزو6 بوده که در زمینه طراحی ظاهری، کابین و سطح تجهیزات بروزرسانی های داشته و پیشرانه آن نیز مقداری قدرمندتر شده است. آریزو6 پرو از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 153 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور بهره گرفته که این نیرو را توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT 9 سرعته به چرخ های جلو منتقل می کند. این سدان لوکس چینی از نظر ابعاد چیزی مابین هیوندای النترا و سوناتا بوده و مشتریان این سگمنت را به خود جلب خواهد کرد.

لازم به ذکر است که تمام محصولات برند فونیکس مدیران خودرو اعم از سدان یا کراس اوور دارای پکیج پیشرفته کمکی راننده ADAS هستند که البته این سیستم در سطوح مختلفی روی این محصولات بسته به قیمت خودرو نصب خواهد شده که در مجهزترین حالت دارای تجهیزاتی مانند کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، کمکی تثبیت حرکت بین خطوط، رادار خطی، سیستم هشدار پیش از برخورد، ترمزگیری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاد، رادار نقطه کور و … است.

هدف از معرفی فونیکس چیست؟

فونیکس برند جدید مدیران خودرو معرفی شد

جک لی مدیرعامل مدیران خودرو اظهار کرد که اشتیاق مردم در بازار ایران برای داشتن خودرو مدرن بسیار زیاد است. به همین دلیل مدیران خودرو تصمیم گرفت که محصولاتی لوکستر، با کیفیت تر و مدرن تر از گذشته را با برندی جدید به نام فونیکس به بازار ایران عرضه کند. دلیل دومی که مدیران خودرو تصمیم به معرفی برند فونیکس گرفت این بود که تکنولوژی استفاده شده در تمام خودروها در سطح جهان به مراتب ارتقا پیدا کرده و امروزه نگاه مصرف کننده به خودرو به عنوان یک وسیله مکانیکی به منظور جا به جایی نیست.

جک لی در ادامه بیان کرد که فونیکس برندی ویژه بازار ایران خودرو و قرار است که لوکس ترین و باکیفیت ترین محصولات چری تحت همین نام به بازار ایران عرضه شوند. چری در برخی دیگر از کشورها نیز دست به چنین اقدامی زده و محصولات خود را با برندی جدید و ویژه بازار آن کشورها به فروش رسانده است.

با توجه به جایگاه، قیمت و سطح برند فونیکس مدیران خودرو قصد دارد که خدماتی درخور این برند را هب مشتریان خود ارائه دهد. بدین ترتیب مدیران خودرو به منظور جلب رضایت خریداران خدماتی لوکس و سطح بالا ارائه داده و قصد دارد که یک باشگاه هواردان نیز برای برند فونیکس راه اندازی کند. مدیرعامل مدیران خودرو در ادامه بیان کرد که گارانتی محصولات فونیکس به واسطه کیفیت بالاتر و تکنولوژی پیشرفته تری که نسبت به سایر محصولات مدیران خودرو دارند قطعا بالاتر خواهند بود و این شرکت در زمان رونمایی هر یک از محصولات این برند گارانتی آن را هم اعلام خواهد کرد. ممکن است گارانتی درنظر گرفته شده برای محصولات فونیکس حتی با یکدیگر نیز تفاوت داشته باشند.

فونیکس برند جدید مدیران خودرو معرفی شد

یکی از نکات مهم، مجزا بودن برند فونیکس مدیران خودرو از ام وی ام در بخش شبکه فروش، خدمات پس از فروش و حتی در زمینه مدیریت و تصمیم گیریست. این شرکت قصد دارد که ابتدا نمایندگی های ممتاز خود را برای ارائه خدمات فروش و پس از فروش برند فونیکس انتخاب کند و در مرحله بعدی به سراغ پیدا کردن نمایندگی های با کیفیت برای ارائه خدمات به مشتریان فونیکس می رود.

مدیرشرکت خدمات پس از فروش مدیران خودرو اظهار کرد که تمامی نمایندگی های ممتایز مدیران خودرو آموزش های لازم را برای ارائه خدمات به برند فونیکس دیده اند. وی اشاره کرد که سالن پذیرش، انتظار و سالن سرویس و تعمیر محصولات برند فونیکس از سایر محصولات مدیران خودرو جدا بوده و خدماتی لوکس و سطح بالا به مشتریان این برند ارائه خواهد شد. وی در ادامه بیان کرد که قطعات یدکی و مصرفی زیادی برای محصولات فونیکس در انبارهای مدیران خودرو وجود دارد و هیچ نگرانی از بابت تامین قطعات وجود ندارد.

مدیرعامل مدیران خودرو بیان کرد که به لطف سابقه 20 ساله همکاری چری با ایران، یکی از برنامه ها انتقال تکنولوژی از این خودروساز چینی به شریک ایرانی خود بوده که در این راستا یک مسابقه طراحی خودروی مفهومی نیز برگزار شد تا باب همکاری احتمالی در زمینه طراحی خودرو میان این دو شرکت باز شود.

در پایان باید یادآور شویم که مدیران خودرو در سال 1400 ابتدا فونیکس تیگو8 پرو و سپس تیگو 7 پرو را به بازار ایران عرضه می کند. در مرحله بعد در سال 1401 به سراغ عرضه سدان فونیکس آریزو6 پرو رفته و در اواخر همان سال نیز کراس اوور کوپه فونیکس اومودا 5 را به ایران عرضه می کند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=235778
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه