میهن صنعت :

فیات کرایسلر همچنان به دنبال شریکی برای ادغام

میهن صنعت : براساس اظهارات مدیرعامل شرکت خودروسازی فیات کرایسلر، این شرکت به منظور تحقق برنامه‌های بلند‌مدت خود به دنبال شریکی جهت ادغام بوده تا از این طریق سالانه رقمی معادل 10 میلیارد دلار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، جان الکان که از اعضای خانواده آنیلی  (بنیانگذار شرکت خودروسازی فیات) محسوب می‌شود اعلام کرد که شرکت فیات کرایسلر ناچار است برای باقی ماندن در عرصه خودروسازی و تحقق اهداف بلند‌مدت خود با یکی از خودروسازان بزرگ دنیا ادغام شود. در این راستا و در قالب نامه‌ای که از سوی آقای «الکان» مدیرعامل فیات کرایسلر برای سهامداران این شرکت فرستاده شده، آمده است: «برای باقی ماندن در بازار نیاز به یک شریک داریم، چرا که اکثر رقبای ما مشغول استفاده از فرصت‌های پیش روی خود هستند، ما همچنان با مشکلات و نارسایی‌های تکنولوژیک دست به گریبان هستیم.»

تویوتا، فولکس واگن و فورد شرکت‌های مورد نظر فیات کرایسلر جهت ادغام

شرکت‌های مدنظر فیات کرایسلر جهت ادغام پیش از این توسط «سرجیو مارکیونی» مدیر اجرایی این خودروساز ایتالیایی و مدیرعامل جنرال موتورز انتخاب شده‌اند. این دو معتقدند فیات کرایسلر تنها باید با غول‌های خودروسازی جهان نظیر گروه خودروسازی تویوتا ژاپن، فولکس‌واگن آلمان یا شرکت خودروسازی فورد آمریکا ادغام شود تا از این طریق بتواند به اهداف بلند‌مدت خود دست یابد.

در همین رابطه مدیر اجرایی فیات کرایسلر در جلسه خود با سهامداران این شرکت در شهر آمستردام اعلام کرد: «درها همچنان برای ادغام با شرکت‌های خودروسازی باز است، چرا که ما همچنان به همکاری با دیگر خودروسازان نیاز داریم.»مارکیونی که قرارداد وی با فیات کرایسلر تا سال 2018 میلادی اعتبار دارد، همکاری با شرکت‌های هیوندای و کیا را رد کرد و اظهار داشت: «به‌رغم تمایل کره‌ای‌ها به توسعه اقتصادی خود، شرکت‌های خودروسازی کره‌ای علاقه‌ای به ادغام ندارند.»عدم تمایل کره‌ای‌ها به ادغام با فیات کرایسلر در حالی صورت می‌پذیرد که شرکت معظم جنرال‌موتورز آمریکا نیز قصد ندارد تا با این خودروساز ایتالیایی ادغام شود.

دلیل اصلی نیاز فیات کرایسلر به ادغام

به مانند سایر شرکت‌های خودروسازی، فیات کرایسلر نیز با هزینه‌های سنگین توسعه تکنولوژی و محصولات خود نظیر اتصال خودروهای این شرکت به اینترنت، تولید خودروهای خودران و همچنین شدت گرفتن رقابت میان خودروسازان در سراسر جهان روبه‌رو است. از این رو مدیران این خودروساز ایتالیایی معتقدند در صورتی که بتوانند هزینه‌های خود را با یک خودروساز بزرگ در جهان به اشتراک بگذارند، قادر خواهند بود تا به اهداف بلند‌مدت‌شان دست یابند.

در راستای تلاش‌های اخیر مدیران فیات کرایسلر، مارکیونی 63 ساله تنها تا سال 2018 میلادی فرصت دارد تا شریک مناسبی برای این خودروساز ایتالیایی بیابد. گفتنی است مارکیونی از سال 2004 میلادی تاکنون هدایت فیات را برعهده داشته و پروسه طراحی و تولید فیات 500 که خونی تازه در رگ‌های این خودروساز ایتالیایی شد زیر نظر او صورت پذیرفته است./فرصت امروز/

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=82950
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه