عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي خبر داد:

قرائت گزارش تحقيق و تفحص از خودروسازان در مجلس

میهن صنعت : يك عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس از قرائت گزارشي که قيمت انواع خودرو را يک تا دو ميليون تومان کاهش مي دهد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، يك عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اين كه شيوه كنوني تعيين قيمت خودرو روش صحيحي نيست، گفت: هر چند خودرو در كشور ما كالايي انحصاري است ولي با اين شيوه نمي‌توان قيمت خودرو را تعيين كرد و بايد ساز و كار كنوني قيمت‌گذاري خودرو اصلاح شده و مورد بازنگري قرار گيرد.

به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران ، مهندس سيد محمد بياتيان افزود:اعلام ريز قيمت خودروها از وظايف شوراي رقابت نيست و اين شورا بر اساس قانون بايد صرفاً نسبت به تنظيم و تعيين دستورالعمل قيمت‌گذاري خودرو اقدام نمايد.

عضو كميته تحقيق و تفحص از خودروسازان تأكيد كرد: گزارش تحقيق و تفحص از خودروسازان هفته گذشته در جلسه اي با حضور وزير صنعت و معدن و مديران عامل دو شركت بزرگ خودروساز در کميسيون صنايع و معادن مجلس قرائت شد و با اكثريت قاطع مورد تصويب اعضاي اين كميسيون قرار گرفت.

شوراي رقابت حرف آخر را خواهد زد
اين نماينده مجلس با اشاره به اين كه گزارش تحقيق و تفحص از خودروسازان پس از تصويب در كميسيون صنايع و معادن مجلس به هيأت رييسه تقديم شده، اظهار كرد: گزارش مذكور اين هفته در صحن علني مجلس قرائت خواهد شد.

بياتيان با بيان اين كه قيمت‌گذاري خودرو از وظايف قانوني شوراي رقابت است و اين شورا نيز در اين راستا دستورالعملي را نهايي و اعلام نموده، تصريح كرد: هر چند خودروسازان نسبت به قيمت‌هاي اعلام شده معترض هستند اما ساز و كار قانوني به صورتي است كه در نهايت خودروسازان بايد شوراي رقابت را قانع كرده و در غير اين صورت از قانون تمكين نمايند.

وي با تأكيد بر اين كه در صورت ادامه اختلاف نظر خودروسازان و شوراي رقابت، طبق قانون شوراي رقابت نظر آخر را خواهد داد و حرف آخر را خواهد زد، اضافه كرد: در صورت عدم تمكين خودروسازان، ساز و كار قانوني برخورد با عدم اجراي دستورالعمل قيمت‌گذاري خودرو مشخص است و در اين ارتباط شوراي رقابت اختيارات قانوني لازم را داراست.

بسياري از هزينه هايي که خودروسازان اعلام مي کنند کاذب است
اين نماينده مجلس با اشاره به اين كه قرائت گزارش تحقيق و تفحص از خودروسازان، قطعاً در قيمت خودروها تأثير خواهد گذاشت و موجب اصلاح و كاهش قيمت‌ها خواهد شد، اظهار كرد: در بسياري از بخش‌ها هزينه‌هاي سربار اعلام شده از سوي خودروسازان، هزينه‌هاي كاذب هستند و قيمت‌هايي كه بر اين اساس تعيين شده، صحيح نيستند و بايد كاهش يابند.

بياتيان با بيان اين كه با اعلام گزارش تحقيق و تفحص از خودروسازان، شركت‌هاي خودروساز بايد در قيمت‌هاي خود تجديد نظر كرده و آن‌ها را اصلاح نمايند، تصريح كرد: با قرائت اين گزارش پيش‌بيني مي‌شود انواع خودرو يك تا دو ميليون تومان كاهش قيمت داشته باشند.

نماينده مردم بيجار در مجلس شوراي اسلامي در پايان با تأكيد بر اين كه خودروسازان با قرائت اين گزارش در كميسيون صنايع و معادن مجلس، اصلاحات خود را شروع نمودند، خاطرنشان كرد: اميدواريم شاهد تحول در كيفيت و قيمت خودرو و هزينه‌هاي مرتب بر توليد خودرو در كشور باشيم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=52001
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه