میهن صنعت :

قرارداد تجاری سازی کاتالیست استراتژیک بومی سازی شده صنعت پتروشیمی امضا شد

قرارداد تجاری سازی یک کاتالیست استراتژیک صنعت پتروشیمی که از سوی متخصصان ایرانی بومی سازی شد، با حضور معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  این قرارداد امروز (چهارشنبه) از سوی «اسماعیل قنبری» مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و «ابراهیم ولدخانی» مدیرعامل پتروشیمی شازند و با حضور سیدرضا نوروز زاده مدیرعامل شرک ملی صنایع پتروشیمی و حبیب الله بی طرف معاون امور مهندسی وزیر نفت منعقد شد.
کاتالیست SAC500 از خانواده کاتالیست‌های زیگلر ناتاست که در فرآیند تولید پلی اتیلن سنگین قابل استفاده است.
این کاتالیست از لحاظ فنی با کاتالیست‌های وارداتی قابل رقابت است و می‌تواند در واحدهای تولیدی برای تولید لوله مورد استفاده قرار گیرد.
این کاتالیست قابلیت جایگزینی کاتالسیت‌های وارداتی مصرفی در واحدهای پلی اتیلن سنگین را داشته و از مزیت‌هایی مانند قیمت تمام شده به مراتب پایین‌تر، ضایعات کمتر در مراحل ساخت و دانش فنی بومی برخوردار است.
با دستیابی به این دانش فنی، گامی بلند همسو با استقلال علمی مجتمع های پتروشیمی تولیدکننده پلی‌اتیلن سنگین و قطع وابستگی به واردات این محصول برداشته شده است.
بازار مصرف «گرید لوله پلی‌اتیلن سنگین» در کشور، اکنون حدود 400 هزار تن است و برای این منظور، سالانه حدود 30 تن کاتالیست با قیمت میانگین 400 دلار به ازای هر کیلو کاتالیست، مورد نیاز است.
مجتمع های پتروشیمی جم، مارون، شازند و کرمانشاه تولیدکنندگان فعلی این گرید هستند که با راه‌اندازی طرح‌های آینده پتروشیمی، افزایش میزان مصرف این کاتالیست نیز پیش‌بینی می‌شود.
/ایرنا/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=146931
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه