قسمت اول/ اگر تویوتا با بامو همکاری نمیکرد چه میشد؟
تویوتا با همکاری بامو توانست سوپرا را به نتیجه برساند.این خودرو از پیشرانهای استفاده میکند که بامو آن را ساخته و پلتفرم آن نیز با همکاری یکدیگر تولید شده است.این دو خودرو با اینکه شباهتهایی با یکدیگر دارند، تفاوتهای بسیاری نیز مانند توان پیشرانه، وزن، ابعاد خودرو و.. دارند. اما همچنان بیشتر اهل فن، سوپرا را به عنوان یک مدل از بامو با لوگو تویو
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، تویوتا با همکاری بامو توانست سوپرا را به نتیجه برساند.این خودرو از پیشرانهای استفاده میکند که بامو آن را ساخته و پلتفرم آن نیز با همکاری یکدیگر تولید شده است.این دو خودرو با اینکه شباهتهایی با یکدیگر دارند، تفاوتهای بسیاری نیز مانند توان پیشرانه، وزن، ابعاد خودرو و.. دارند. اما همچنان بیشتر اهل فن، سوپرا را به عنوان یک مدل از بامو با لوگو تویوتا میدانند و به همین منظور سایت Budget Direct رندری مبنی بر اینکه، اگر تویوتا به جای بامو شریک دیگری را وارد کار میکرد سوپرا چه شکلی میشد را بر روی اینترنت گذاشته است.
Mercedes Benz
با دیدین این طرح باید خوشحال باشیم که مرسدس با تویوتا همکاری نکرده است.شاید چراغها و زیر سپر مرسدس بر روی این رندر نشسته باشد اما اینها به صورت تک زیبا هستند و در مجموع نمیتوان آن را قبول کرد.اگر مرسدس با تویوتا شریک تجاری میشد و وظیفه تامین پیشرانه را داشت دیگر شاهد پیشرانه 6 سیلندر تخت نبودیم و آن را با یک نمونه 8 سیلندر 4 لیتری جایگزین میکرد.
Aston Martin
اگر طرح آستون مارتین بدین شکل بود، تفاوتی به جز زیر سپر که مانند آستون مارتین والکری است ایجاد نمیشد.کاپوت خودرو در این طرح بیش از حد بزرگ و قوس دار شده که به احتمال زیاد باید پذیرای یک پیشرانه 12 و یا 8 سیلندر باشد.
Ferrari
اگر فراری مسئول توسعه سوپرا بود قطعا یک پیشرانه 12 سیلندر، زیر کاپوت قرار میگرفت و یا مجبور میشد پیشرانه 8 سیلندر فراری F8 Tributo را بر روی آن قرار دهد که گزینه بدی نبود.اما چهره این خودرو با سبک طراحی فراری اصلا جذاب نمیشد و در حال حاضر 812 سوپر فست با نشان تویوتا پیش روی ما است.
Nissan
اگر تویوتا با رقیب ژاپنی خود همکار میشد فاجعه جالبی رخ میداد.حاصل این همکاری نیسان سوپرا خواهد شد، به صورتی که استایل این خودرو به تمامی مدلهای نیسان شباهت دارد که در قامت نیسان Z370 خورانده شده است.البته همکاری این دو خودروساز تنها یک نکته خوب دارد که وجود یک پیشرانه 6 سیلندر ژاپنی است.
Peugeot
تمام شرکا نباید لزوما بر اساس عظمت و ابهت پیشین سوپرا طرحی را ارئه دهند و یا حتما بنا بر این نیست که سوپرا باز هم باید یک خودرو اسپرت باقی بماند.اگر پژو همکار تویوتا میشد این خودرو تبدیل به یک خودرو سابکامپکت با نام سوپرا 208 و چهرهای شاد و احمقانه تبدیل میشد که از پیشرانه 4 سیلندر دیفرانسیل جلو استفاده میکرد.
انتهای پیام/