«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قسمت اول/ کراس‌اوورهای کم مصرف

مصرف سوخت یکی از شاخصه‌هایی است که در هنگام خرید خودرو به آن توجه ویژه‌ای می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،در اصل از دو دیدگاه این شاخص مهم است یکی به علت فانی بودن سوخت‌های فسیلی و ماجرا‌های محیط زیست و دیگری به علت قیمت تمام شده این سوخت که بالا است. در نوشتار زیر کم مصرف‌ترین شاسی بلند و کراس‌اوورهای بازار را معرفی می‌کنیم.

Subaru Forester

فورستر دومین محصول پر فروش سوبارو بعد از اوت بک است که دلایل واضحی مانند جادار بودن کابین، راحت بودن و داشتن سیستم چهارچرخ متحرک به صورت استاندارد دارد. پیشرانه 2.5 لیتری این خودرو متصل به گیربکس CVT است و به صورت ترکیبی در هر 100 کیلومتر 8 ، در شهر 9 و در اتوبان 7.1 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

Nissan Rogue

یکی از پرفروش‌ترین خودرو‌های این لیست نیسان است که سواری بسیار قابل قبولی دارد.پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر نیسان نیز به یک گیربکس CVT متصل است که به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.این خودرو با آپشن چهارچرخ محرک به صورت میانگین در هر 100 کیلومتر 8، در شهر 9 و در اتوبان 7.1 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

Toyota C-HR

 تویوتا C-HR کوچکترین کراس‌اوور تویوتا است و از یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری استفاده می‌کند که به گیربکس CVT متصل است.این کراس‌اوور فقط در نسخه دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود. C-HR در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی 8، در شهر 8.7 و در اتوبان 7.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

Toyota RAV4

RAV4 یکی از محصولات پر فروش تویوتا محسوب می‌شود که با یک پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر نه تنها از نظر مصرف سوخت بهینه است بلکه امکانات خوبی مانند سیستم ترمز کمکی برای جلوگیری از تصادف رو به رو را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد.قدرت پیشرانه توسط یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. این خودرو در حالت ترکیبی 7.8، در شهر 8.7 و در اتوبان 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر سوخت مصرف می‌کند.

Hyundai Kona

این کراس‌اوور ساب کامپکت از یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو استفاده می‌کند که قدرت را توسط یک گیربکس 7 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌کند.این پیشرانه به صورت ترکیبی 7.8، در شهر 9 و در اتوبان 8.1 لیتر سوخت مصرف می‌کند.پیشرانه قویتر کونا 2 لیتر 4 سیلندر است که در نسخه دیفرانسیل جلو 8.7 لیتر در شهر و 7.1 لیتر در اتوبان و در نسخه چهارچرخ متحرک به ترتیب 9.4 و 7.8 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

نویسنده: اشکان آثار

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=175442
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه