میهن صنعت :

قطب سوم خودروسازی کشور در انتظار کابینه دولت یازدهم

میهن صنعت : در سال 91 قطب سوم خودروسازی کشور باید تولد یک سالگی خود را جشن می‌گرفت، اما نه تنها این گونه نشد، بلکه در سال 92 اصل وجود آن نیز زیر سووال رفت!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، با آغاز سال 1392 و قوت گرفتن مساله انتخابات واژه "قطب سوم خودروسازی" به فراموشی سپرده شد و تمامی جنجال‌های استان‌های کاندیدا نیز رو به خاموشی رفت.

در سال 89 وزیر وقت صنایع طی دستوری به رییس هیات عامل ایمیدرو، دستور ایجاد قطب سوم خودرو سازی را صادر کرد و از آن زمان بحث بر سر استان ایجاد این قطب بالا گرفت.

در سال 90 که بحث‌ها به اوج خود رسید خبرنگاران اصفهانی با عدم مصاحبه مسوولانی مانند رییس وقت سازمان صنایع اصفهان، رییس سازمان بازرگانی اصفهان و اعضای خانه صنعت و معدن که وظیفه اصلی جذب سرمایه‌گذار را به عهده داشتند، مواجه شدند با این توجیه که موضوع، چراغ خاموش دنبال شود تا تبریز که مدعی قطب سوم شده، قد علم نکند، اما امروز که دیگر از قطب سومی خودرو تنها خاطره‌ای برجای مانده مسوولان ایجادش را به کابینه دولت یازدهم موکول می‌کنند.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان در این زمینه به خبرنگار اقتصادی ایسنا- منطقه اصفهان گفت: این موضوع در سال جدید پیگیری نشده و با توجه به نزدیک شدن به انتخابات، پیگیری آن را به بعد از انتخابات موکول می‌کنیم.

عبدالوهاب سهل‌آبادی با بیان این‌که در این خصوص در انتظار مشخص شدن وزیر صنعت، معدن و تجارت هستیم، ادامه داد: از سال گذشته با وضعیت پیش آمده برای بازار ارز، وزیر صنعت، معدن و تجارت درگیر رسیدگی و ساماندهی بازار و مسایل پیش آمده شد و به همین دلیل سایر حوزه‌ها مسکوت ماند.

سهل‌آبادی در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی براین‌که در دو سال گذشته پیگیری‌ها با جی موتور که به عنوان بخش خصوصی مسوول اجرای این طرح شد، به کجا رسید گفت: در مجموع می‌توان گفت که کار خاصی انجام نشد و به نتیجه خاصی نرسیدیم و دیگر پیگیری نکردیم.

به گزارش ایسنا در طرح توجیهی تهیه شده، حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور حدود 1500 تا دو هزار میلیارد تومان است. البته برای راه‌اندازی فاز اول این پروژه با ظرفیت تولید 300 هزار دستگاه خودرو حداقل هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری باید صورت گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=19570
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه