افزایش قیمت خودرو مجب می شود

قطع دست دلالان از بازار خودرو

میهن صنعت : قطعا افزایش قیمت خودرو در بهبود اوضاع بازار خودرو و قطع دست دلالان از این بازار تاثیر مثبتی خواهد داشت.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، ضمن اشاره به موافقت سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان با افزایش قیمت برخی از خودروهای داخلی گفت : قطعا افزایش قیمت خودرو در بهبود اوضاع بازار خودرو و قطع دست دلالان از این بازار تاثیر مثبتی خواهد داشت.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : افزایش قیمت خودرو علاوه بر حذف رانت و دلال بازی از بازار خودرو، می تواند خودروسازان را در پرداختن به کیفیت و توجه به این حوزه جدی تر نماید.

وی تاکید کرد : با افزایش قیمت خودرو و تا حدودی رفع مشکلات نقدینگی در شرکتهای خودروساز ، امکان حرکت بهتر و مناسب خودروسازان در مسیر استانداردهای جهانی را فراهم خواهد نمود.

وی همچنین با اشاره به تاثیر افزایش قیمت خودرو در رفع مشکلات خودروسازان و قطعه سازان و حرکت جدی شرکتها  در مسیر افزایش کیفیت و تلاش در مسیر رقابت با صنعت خودروی جهان ، گفت : البته باید پذیرفت که با افزایش قیمت خودرو ، تا حدودی مشکلات قطعه سازان و مطالبات این بخش از صنعت کشور رفع خواهد شد هر چند با توجه به ضرر و زیانی که تا کنون به صنعت قطعه سازی کشور وارد شده است این افزایش قیمت نیز حلال تمامی مشکلات این صنعت نخواهد بود و  صنعت قطعه سازی نیازمند کمک و حمایت بیشتری از سوی دولت است.

نماینده رباط کریم در خانه ملت در ادامه تصریح کرد : با وجود تصمیم دولت در افزایش قیمت خودرو و رفع برخی از مشکلات صنعت خودرو، اما این حرکت تا حدودی از انتظارات را برآروده نموده و نجات کامل صنعت قطعه سازی را به دنبال نخواهد داشت و همچنان باید این صنعت حمایت شود.

نکو افزود : با وضعیت کنونی باید تصمیماتی اتخاذ شود که قطعه سازان مطالباتشان را با توجه به افزایش نرخ ارز و تورم موجود دریافت نمایند.

وی گفت : به دنبال افزایش قیمت خودرو ، قطعه سازان نیز باید به نحوی حمایت شوند که امکان ادامه فعالیت و حرکت آنها که تداوم فعالیت صنعت خودرو وابسته به حضور صنعت قطعه سازی است فراهم شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4702
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه