رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

قول خودروسازان بر تولید محصول جدید با قیمت مناسب

میهن صنعت : رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازان برای سال جدید، از برنامه ریزی تولید خودروهای به روز و با قیمت های مناسب در چارچوب و استاندارهای بین المللی را خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از موج، رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ارزیابی سال جدید خودروسازان و تولید محصولات جدید با قیمت های مناسب اظهاکرد: خودروسازان کشور طبق برنامه هایی که تاکنون ارائه داده اند، قولی مبنی بر ارائه محصولات جدید با کیفیت و استاندارهای مناسب داده اند که از لحاظ قیمت نیز در چارچوب و ضوابط قیمت گذاری کشور بررسی، تولید و عرضه می شود.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های تخصصی به همراه شورای رقابت، تمامی قیمت هایی که از سوی شورای رقابت پیرامون قیمت گذاری خودرو، اعلام می شود را بررسی می کند تا قیمت تمام شده واقعی در داخل کشور بسیار مطلوب تر باشد.

نماینده مردم در خانه ملت درخصوص به مشام رسیدن بوی گرانی دوباره خودرو نیز گفت: افزایش قیمت ها تنها لسانی عنوان شده است و تاکنون هیچ تصمیم جدی برای افزایش قیمت محصولات خودروسازان علنی نشده است، قطعا تمامی افزایش قیمت ها باید در شورای رقابت به تصویب برسد ؛ اما افزایش قیمت های ناچیزی که تکلیف قانونی باشد همانند رشد یک درصدی عوارض، در دستور کار بوده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین درخصوص اهمیت رشد تولیدات صادراتی نیز اشاره داشت و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و استراتژی صنعتی کشور باید در پایه های تولیدات صادراتگرا بنا شود و تنها چیزی که بیشتر حائز اهمیت است، رقابت پذیری در تمامی کارخانه های تولیدی در کشور است.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی با توجه به تعاملات با تولیدکنندگان و صنعتگران به تمامی مشکلات این قشر اشراف کامل دارد و تمام تلاش خود را برای رفع محدودیت این دسته از بنگاه های اقتصادی به کار می برد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن در پایان گفت: صنعت پشتیبان 40درصد از اقتصاد ملی است که سایر حوزه ها مانند کشاورزی، خدمات، فرآوری محصولات معدنی به آن وابسطه است و باید با رصد مناسب حوزه های تولیدی و جهت گیری مناسب مدیریتی و حمایتی به سمت بهبود شرایط تولید در کشور گام برداریم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=71445
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه