قيمت مسكن‌هاي ويژه تهران اعلام شد

درحاليكه طرح مسكن ويژه در تهران با هدف كنترل و تعديل بازار مسكن و اجاره‌بها در تهران در حال اجرا است، ثبت‌نام اين واحد‌ها از عيد فطر آغاز و واحدهاي آن به صورت مجتمع يا برج‌هاي مسكوني احداث مي‌شوند.


قيمت زمين‌هاي اين مسكن 700 هزار تومان و قيمت ساخت آن نيز 700 هزار تومان در نظر گرفته شده، لذا اين مسكن با متري يك ميليون و 400 هزارتومان به متقاضيان واگذار خواهد شد و با توجه به امكانات تعريف شده و احداث در شهر تهران، قيمت تمام شده آن بيشتر از مسكن مهر است.

قرار است 30 هزار واحد مسكن طرح ويژه در چهار نقطه از شهر تهران ساخته شود و در حال حاضر احداث يك پروژه 10 هزار واحدي در تهرانپارس كليد خورده است.

طرح ويژه مسكن با هدف كنترل و تعديل قيمت زمين و مسكن به عنوان آخرين سياست دولت در كنار طرح مسكن مهر مطرح شده است و متأهل بودن، سابقه سکونت ۱۰ ساله در تهران و عدم استفاده از تسهیلات بانکی برای خرید مسکن برخي از شرايط متقاضيان براي ثبت‌نام در اين نوع مسكن است.

پيش از اين ايرج رهبر ـ رييس كانون سراسري انبوه‌سازان ـ در گفت‌وگو با ايسنا شرايط ثبت نام اين نوع از مسكن را همانند شرايط ثبت نام مسكن مهر است اعلام كرده‌ بود.

 از جمله شرايط ثبت‌نام مسكن مهر پرديس فاقد مسكن بودن يا به عبارتي افراد سرپرست خانواری که خود و افراد تحت تکفل آنها از تاریخ اول فروردين 84 فاقد زمین و واحد مسکونی بوده و از تاریخ 22/11/1357 ماه از هیچ‌یک از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیر دولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشند، زنان خود سرپرست اعم از مجرد، مطلقه یا بیوه مشروط به داشتن حداقل 35 سال سن با ارائه مدارک و مستندات قانونی (در خصوص فوت همسر یا طلاق، معلول جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل 20 سال سن و با معرفی و تأیید سازمان بهزیستی کشور است.

چگيني ـ مديركل دفتر برنامه‌ريزي وزارت راه و شهرسازي ـ با بيان اينكه در راستاي تنظيم بازار مسكن و توليد مسكن ويژه در مناطق شهر تهران، ثبت‌نام اين واحدها از مرداد ماه و يا شهريور ماه آغاز مي‌شود، اظهار كرد: مخاطبان اصلي اين واحدها مستاجران هستند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2369
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه