میهن صنعت :

قیمت اجاره با نرخ تورم کاهش یافت/ کاهش قدرت خرید مسکن در میان مردم

میهن صنعت : معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از یک نهادسازی برای بازار استیجاری در طرح جامع مسکن خبر داد و گفت: در حال حاضر با توجه به کاهش قدرت خرید مسکن در میان متقاضیان خوشبختانه نرخ اجاره برابر با نرخ تورم در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حامد مظاهریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه قدرت خرید مسکن در میان مردم کاهش یافته است، گفت: در حقیقت این یک روند است که باعث تقویت بازار اجاره می‌شود و در قبال صاحبخانه شدن این موضوع وجود دارد.

وی یادآور شد: البته بازار مسکن و اجاره در کشور ایران در مقایسه با بازار مسکن جهانی دارای وضعیت بسیار خوبی است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کاهش قدرت خرید مسکن در یک دهه گذشته ایجاد شده است، افزود: خوشبختانه قیمت اجاره در حال حاضر برابر با نرخ تورم است و این افزایش قیمت‌ها در طول سال همواره برابر با نرخ تورم است و این موضوع به نوعی افزایش قیمت‌ها را جبران می‌کند.

مظاهریان تصریح کرد: ما در حال حاضر در ماه پرترافیک جابجایی‌ها هستیم و این افزایش قیمت به نوعی که برابر با نرخ تورم است طبیعی است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از محورهای اصلی طرح جامع مسکن بازار استیجاری است گفت: تا به امروز تمامی افزایش قیمت‌ها در خرید و فروش و اجاره و رهن در تمامی بخش‌های این طرح نهادسازی شده و به نوعی در مرحله اجرایی است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد نهادسازی برای بازار اجاره باید در طرح جامع مسکن مورد توجه جدی قرار گیرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=74900
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه