با کاهش بیش از ٢ دلاری

قیمت بنزین به زیر ٦٠ دلار رفت

مازاد عرضه بنزین در بازار آسیا، قیمت این فرآورده نفتی را با کاهش بیش از ٢ دلاری به زیر ٦٠ دلار برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از شانا، قیمت هر بشکه بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به ١١ نوامبر (جمعه، ٢١ آبان ماه) با ٢دلار و٦٧ سنت کاهش به ٥٨ دلار و ٤ سنت برای هر بشکه رسید.

فراهم نبودن شرایط صادرات بنزین از آسیا به آمریکا و مواجه شدن با عرضه مازاد برای این فرآورده نفتی به همراه کاهش قیمت‌های نفت، افت قیمت بنزین در بازار آسیا را به دنبال داشته است. با این حال، تقاضا برای بنزین از سوی برخی کشورهای آسیایی، مانع از کاهش شدید قیمت در بازار آسیا شده است.

همچنین قیمت گازوئیل در بازار سنگاپور در هفته مورد بررسی با ٢ دلار و ٤٠سنت کاهش به ٥٦ دلار و ٣٦ سنت به ازای هر بشکه رسید.

کاهش خرید گازوئیل در بازار تک محموله‌ها، سودهای پالایشی این فرآورده نفتی را در این منطقه ضعیف کرده است.

به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت نفت کوره در بازار آسیا به ٤٠ دلار و٧٨ سنت به ازای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته ٦٥ سنت کاهش یافت.

کم شدن عرضه نفت کوره در بازار آسیا که بیشتر به دلیل تاخیر در ورود محموله‌های این فرآورده سنگین پالایشگاهی از سوی برخی کشورهای آسیایی است. سبب کم شدن افت قیمت نفت کوره در مقابل نفت خام شاخص دبی به کمترین سطح در ٩ ماه گذشته شده است.

قیمت بنزین در خلیج مکزیک در هفته مورد بررسی سه دلار و ٧٨ سنت کاهش یافت و به ٦٣دلار و ٧٤ سنت رسید، همچنین قیمت بنزین در بازار رتردام به سه دلار و ٧٧ سنت رسید که نسبت به هفته گذشته سه دلار و ٧٧سنت کاهش نشان می دهد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=97793
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه