میهن صنعت :

قیمت جهانی نفت برای دومین روز متوالی افزایش یافت

میهن صنعت : به دنبال بروز نشانه هایی مبنی بر افزایش رشد اقتصادی آمریکا و چین دو مصرف کننده بزرگ انرژی جهان قیمت نفت امروز با افزایش روبرو شده است.

 به گزارش میهن صنعت به نقل از فارس به نقل از بلومبرگ ، قیمت جهانی نفت امروز با رشد 0.6 درصدی روبرو شده است. فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: میزان تولیدات صنعتی این کشور طی ماه نوامبر با بیشترین رشد در دو سال اخیر روبرو شده است.

بر اساس این گزارش، آمارهای اولیه منتشر شده در چین نیز نشان می دهد میزان تولیدات صنعتی این کشور در ماه دسامبر افزایش داشته است.

بر این اساس، ادامه درگیری های داخلی در سوریه نیز نگرانی ها نسبت به گسترش این بحران به کشورهای نفت خیز خاور میانه را افزایش داده است.

به اعتقاد کارشناسان انرژی، بهبود نسبی وضعیت اقتصادی چین و آمریکا عامل تاثیر گذار و مهمی بر بازار جهانی نفت است.

بر این اساس، قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه ژانویه با 22 سنت افزایش به بیش از 86.95 دلار رسیده است.

در بازار لندن نیز هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه فوریه با 10 سنت افزایش به بیش از 108.28 دلار رسیده است. قیمت نفت آمریکا از ابتدای سال 2012 تا کنون 12 درصد کاهش داشته است.

بر اساس آمارهای سازمان بین المللی انرژی میزان مصرف نفت در چین در سه ماه پایانی امسال با 115 هزار بشکه افزایش به بیش از 9.9 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7539
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه