میهن صنعت :

قیمت خودرو از نظر ما نهایی نشده است!

میهن صنعت : رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اینکه قیمت خودرو باید در سازمان حمایت نهایی و برای اجرا ابلاغ شود ، تاکید کرد : فرمول قیمت گذاری خودرو که از سوی شورای رقابت اعلام شده است از نظر ما ونهایی نیست و وزارت صنایع باید قیمت خودرو را اعلام نماید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، " محمد علی پور مختار "  در گفتگو با خبرنگار اکونیوز بابیان مطلب فوق افزود : دو مرجع اصلی برای تعیین قیمت خودرو رابه رسمیت می شناسیم که یکی از آنها شورای رقابت که وظیفه آن تنها تعیین قیمت یا فرمول قیمت گذاری است و مرجع دیگر سازمان حمایت در وزارت صنایع می باشد که باید قیمت ها را اعلام نماید به عبارت دیگر تنها سازمان حمایت باید قیمت خودرو را نهایی نماید.

وی درادامه عنوان کرد : کمیسیون اصل 90 هفته گذشته به شورای رقابت اعلام کرد که دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را به سازمان حمایت ارسال نماید و تا زمانی که این سازمان حمایت قیمت نهایی خودرو را به خودرو سازان ابلاغ نکند نمی توان قیمت ها را قطعی تلقی کرد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در پاسخ به سوال دیگر اکونیوز مبنی بر اینکه در صورت بروز تخلف این کمیسیون چکونه عمل خواهد کرد اظهارداشت : ما همچنان پیگیر موضوع قیمت گذاری خودرو هستیم و اعمال هرگونه مجازات برای گرانفروشی و دیگر تخلفات زمانی مطرح می شود که قیمت اصلی و قانونی که از نظر ما سازمان حمایت تعیین کننده آن است ابلاغ شود .

جزئیات اختلاس در بنیاد شهید مشخص نشده است
رئیس کمیسیون اصل 90 درباره جزئیات طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید نیز گفت :مسئله اختلاس در بنیاد شهید هنوز به طور کامل مشخص نشده است و در مورد اینکه کدام بانک ها در جریان این اختلاس نقش داشته اند نمی توان قضاوت نمود.

گفتنی است اردیبهشت ماه ، پورمختار به خودروسازان گفته بود: آنچه درمورد کاهش قیمت خودرو اعلام شده تصمیم قطعی است و به طور حتم قیمت خودرو بین 15 تا 30 درصد کاهش می یابد. بنابراین گفت و گویی درباره کاهش نیافتن قیمت ها وجود ندارد. قانونگذار دولت و شورای رقابت را مکلف کرده است تا فرمول جدید را ارائه بدهد و فرمول هم ارائه شده است. بنابراین کاهش قیمت باید رخ دهد.

اما پس از گذشت هفته ها از قیمت گذاری خودرو ، هنوز این قیمت ها اعمال نشده اند و نمایندگان مجلس نیز در این خصوص توضیح شفافی ارائه نمی کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=20086
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه