میهن صنعت :

قیمت خودرو با رفع تحریم صنعت خودرو تغییر نمی کند

میهن صنعت : عضو ناظر شورای رقابت گفت : با رفع تحریم صنعت خودرو ، قیمت خودرو تغییری نخواهد کرد و صرفا در صورتی که قیمت دلار و نرخ تورم بخشی تغییر یابد در فرمول قیمت خودرو تاثیر گذاشته و قیمت خودرو تغییر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو ناظر شورای رقابت گفت : با رفع تحریم صنعت خودرو ، قیمت خودرو تغییری نخواهد کرد و صرفا در صورتی که قیمت دلار و نرخ تورم بخشی تغییر یابد در فرمول قیمت خودرو تاثیر گذاشته و قیمت خودرو تغییر خواهد کرد.

عیسی امامی با اشاره به اینکه آنچه که در عدم تغییر قیمت خودرو مهم بوده تثبیت نرخ ارز است ، افزود : با تغییر و کاهش نرخ ارز و تورم بخشی و ارائه گزارشات بروز تغییرات نرخ تورم بخشی توسط بانک مرکزی ، قطعا این مساله در فرمول قیمت خودرو محاسبه و قیمت های جدید بر این اساس اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد :  البته فرمول قیمت گذاری به نحوی است که خود خودروساز، وزارت صنعت ،معدن  وتجارت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان می توانند با توجه به فرمول قیمت گذاری ، نرخ دقیق قیمت خودرو را تعیین نمایند.

وی در ادامه با اشاره به استعفای رئیس شورای رقابت گفت : جلسه این هفته شورای ملی رقابت به دلیل عدم ریاست شورا تشکیل نگردید و تا زمانی که ریاست جدید معرفی نشود جلسات شورای رقابت برگزار نخواهد شد.

وی گفت :  با پذیرش استعفای دکتر پژویان ، رئیس جدید شورای ملی رقابت از میان اقتصاددانان شورا و با حکم رئیس جمهور انتخاب خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه رفع تحریم ها در فرمول قیمت گذاری تاثیری نخواهد داشت ، تصریح کرد : بر اساس دستورالعمل تعیین قیمت خودرو توسط شورای رقابت، در صورتی که در نرخ تورم و ارز تغییر یابد این مساله در فرمول تاثیر و قیمت خودرو تغییر خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرخودرو همچنین  به مذاکرات ژنو و برگزاری همایش بین المللی صنعت خودرو اشاره کرد و  گفت : برگزاری همایش صنعت خودرو حاکی از آن است که خودروسازان داخلی باید بر روی کیفیت و کمیت  در تولید برنامه ریزی نمایند قطعا پی گیری این سیاست به نفع خودروسازان و وزارت صنعت و معدن است چرا که با این اقدام خودروهای ایرانی در فضای رقابتی با خودروهای خارجی قرار خواهند گرفت که این علاوه بر کیفیت بر قیمت تمام شده خودرو نیز تاثیر خواهد گذاشت و هم منافع مصرف کننده و هم تولیدکننده را به همراه خواهند داشت.

امامی تاکید کرد : در صورت کاهش نرخ تورم بخشی ، قیمت ها تغییر خواهد کرد چرا که فرمول موجود ، دستورالعمل به روزی است و تحت هر شرایطی با تغییر نرخ تورم بخشی بر قیمتها تاثیر خواهد گذاشت .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=34013
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه