میهن صنعت :

قیمت خودرو هنوز در حال کاهش است/ قیمت خودروهای داخلی و خارجی

میهن صنعت : مشتریان به دلیل آنکه منتظر اتفاقات بهتری در آینده هستند، فعلا تمایلی به خرید و فروش خودرو ندارند، چون می‌دانند اگر رخدادهای خوب سیاسی ادامه یابد، ارزانی بیشتری میهمان بازارهای داخلی به خصوص خودرو خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به گفته فعالان بازار، در پی ریزش قیمت‌ها در بازار سکه و ارز، ارزانی میهمان بازار خودرو نیز شد، هرچند مشتریان هنوز هم تمایلی به خرید و فروش ندارند. ظاهرا مجموعه اتفاقات مثبتی که در عرصه سیاست و روابط خارجه ایران طی روزهای گذشته اتفاق افتاده، بازارهای کشور را به عقب‌نشینی واداشته و «خودرو» نیز از این قائده مستثنی نیست.

کارشناسان معتقدند: مشتریان به دلیل آنکه منتظر اتفاقات بهتری در آینده هستند، فعلا تمایلی به خرید و فروش خودرو ندارند، چون می‌دانند اگر رخدادهای خوب سیاسی ادامه یابد، ارزانی بیشتری میهمان بازارهای داخلی به خصوص خودرو خواهد شد. در واقع آنچه که هم‌‌اکنون سبب شده قیمت‌ها در بازار سکه و ارز و خودرو افت کند، بروز نشانه‌های مثبت در بهبود روابط ایران و غرب است. آنها بر این باورند که در حال حاضر «سیاست» سکان بازارهای ایران را در دست گرفته و آنها را هدایت می‌کند. در حال حاضر نیز با توجه به اظهارات مثبت باراک اوباما رییس‌جمهور ایالات‌متحده آمریکا در مورد روابط با ایران و سیگنال‌های مثبتی که ایرانی‌ها به طرف آمریکایی داده‌اند، به نظر می‌رسد بازرهای داخلی بیشتر و بیشتر عقب‌نشینی کرده و قیمت‌ها باز هم افت کنند.


تندر ارزان شد

حالا به بازار برویم و ببینیم اوضاع و احوال قیمت‌ها در این هفته به چه شکل بوده است.

به گفته فعالان بازار، تندر ایران خودرو با توجه به افت قیمت 500 هزار تومانی اش، 34 میلیون تومان به فروش می‌رسد، اما تندر پارس خودرو ثبات قیمت داشته و هم‌اکنون 35 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رود. تندر مدل E1 هم 32 میلیون تومان قیمت دارد که این موضوع از عقب‌نشینی 800 هزار تومانی این خودرو حکایت می‌کند.

از بازار مگان نیز خبر می‌رسد این خودرو هم‌اکنون در همان قیمت 87 میلیون تومان به فروش می‌رود که این موضوع از افت یک میلیون تومانی آن حکایت می‌کند. فعالان بازار در مورد تیبا نیز می‌گویند که این خودرو با تغییر قیمتی روبه رو نبوده و در حال حاضر 20 میلیون تومان قیمت دارد. از بازار ماکسیما اما خبر می‌رسد این محصول بدون تغییر قیمتی، هم‌‌اکنون 115 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

سوزوکی گرندویتارا نیز هم‌اکنون ۱31 میلیون تومان قیمت دارد که نشان دهنده ثبات قیمت آن است. از بازار پژو 206 نیز خبر می‌رسد که تیپ دو این محصول با توجه به تثبیت قیمتش، 35 میلیون و800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. در بین دیگر پژو‌های ایران خودرو مدل تیپ5 این محصول هم در حال حاضر 36 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. مدل صندوقدار و اتومات 206 یعنی V9 هم با قیمتی برابر با ۵1 میلیون تومان به فروش می‌رسد که نشان از افت قیمت یک میلیونی اش دارد.

همچنین V8 نیز به عنوان مدل صندوقدار، اما دنده معمولی ۲۰۶، از قیمتی برابر با 38 میلیون و 500 هزار تومان برخوردار است که یک میلیون ارزانی را به خود می‌بیند.

V20 نیز به عنوان ساده ترین مدل صندوقدار ۲۰۶ در حال حاضر 34 میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود. در بین دیگر مدل‌های پژو، هم‌اکنون پژو ۴۰۵ با قیمتی برابر با 27 میلیون و 200 هزار تومان به فروش می‌رسد و سمند مدل LX که آن هم روزهای با ثباتی را در بازار خودرو می‌گذراند 27 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. همچنین پژو پارس نیز در حال حاضر 34 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد که این موضوع از افت قیمت 300 هزار تومانی پارس حکایت دارد.

همچنین خبر می‌رسد رانا 32 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در بین مدل‌های پراید، مدل 111 در حال حاضر 17 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. پراید 131 نیز که تغییری در قیمت آن به وجود نیامده و 16 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که 200 هزار تومان ارزان شده است. پراید 132 هم 16 میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد.

به گفته نمایشگاه داران خودرو پایتخت، همچنین در حال حاضر هیوندایی آزرا 204 میلیون تومان به فروش می‌رسد و سوناتا نیز قیمتی برابر با 141 میلیون تومان دارد که تغییری نداشته‌اند. هیوندایی IX55 نیز هم‌اکنون 212 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و دیگر مدل هیوندایی به نام IX35 نیز در حال حاضر 151 میلیون تومان به فروش می‌رسد. هیوندایی i30 نیز که افت قیمتی دو میلیونی داشته، هم‌اکنون 103 میلیون تومان به فروش می‌رود. در بین محصولات کیا نیز مدل اسپورتیج با توجه به افت قیمت یک میلیونی‌اش، 152 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. تویوتا یاریس‌هاچ بک هم که یک میلیون تومان ارزان شده، 87 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. کیا سراتو هم بدون تغییر قیمت، 106 میلیون تومان به فروش می‌رسد. از سوی دیگر قیمت اپتیما دو میلیون کاهش یافته و هم‌‌اکنون 139 میلیون تومان به فروش می‌رود.

 
منبع: دنیای اقتصاد
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=25712
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه