«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت اندکی تغییر کرد

قیمت نفت خام در روز دوشنبه پس از مقایسه خطرهای ژئوپولیتیکی در برابر تاثیرات جنگ تجاری آمریکا و چین بر اقتصاد جهانی اندکی تغییر کرد اگرچه عملکرد بهتر داده های اشتغال آمریکا بر تقویت بازار نفت بی تاثیر نبوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، قیمت نفت خام در روز دوشنبه پس از مقایسه خطرهای ژئوپولیتیکی در برابر تاثیرات جنگ تجاری آمریکا و چین بر اقتصاد جهانی اندکی تغییر کرد اگرچه عملکرد بهتر داده های اشتغال آمریکا بر تقویت بازار نفت بی تاثیر نبوده است.

شاخص نفت خام برنت  LCOc1 با کاهش 3 سنت به ازای هر بشکه نفت 64 دلار 20 سنت معامله شد و نفت دبلیو تی ای 6 سنت افت داشته و به 57 دلار 57 سنت رسید.

شاخص نفت برنت و دبلیو تی ای در هفته گذشته به دلیل رشد کند اقتصادی و کاهش تقاضای جهانی به ترتیب افت 3 و 1.5 درصدی را تجربه کردند.

طبق گزارش وزارت کار آمریکا، رشد اشتغال آمریکا با افزایش حقوق در ماه جون به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.

در ادامه این گزارش آمده است که کارفرمایان از ایجاد 224 هزار شغل خبر دادند که طی 5 ماه اخیر بی سابقه بوده است اما همچنان سنگینی سایه جنگ تجاری آمریکا و چین بر بازار وجود دارد.

لری کودلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید عنوان کرد: نمایندگان هر دو کشور چین و آمریکا در هفته های آینده به منظور ادامه مذاکرات تجاری با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

سفارشات ماشین آلات اصلی ژاپن برای نخستین بار طی 4 ماه اخیر در پی نگرانی ها رشد کند اقتصادی و عدم سرمایه گذاری کاهش پیدا کرده است.بهای نفت طی هفته گذشته به دلیل تنش های مربوط به ایران و تمدید توافق اوپک پلاس تقویت شده است.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به پایان یافتن مهلت ۶۰ روزه ایران در روز گذشته از افزایش سطح غنی سازی اورانیوم بیش از میزان توافق شده در سال 2015 خبر داد.

لازم به ذکر است که شرکت های انرژی آمریکا برای نخستین بار طی سه هفته اخیر شمار سکوهای حفاری خود را کاهش دادند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=179861
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه