«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت اندکی کاهش یافت

بهای نفت به دنبال پیش بینی هایی در خصوص روند کند احیای تقاضای جهانی پس از شیوع کووید-19 و افزایش عرضه اندکی کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال پیش بینی هایی در خصوص روند کند احیای تقاضای جهانی پس از شیوع کووید-19 و افزایش عرضه اندکی کاهش پیدا کرد.

آژانس بین المللی انرژی و اوپک پیش بینی خود را برای تقاضای نفت در سال 2020 کاهش دادند. شاخص نفت برنت با کاهش 16 سنت به ازای هر بشکه نفت 44 دلار 80 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 23 سنت افت داشته و به 42 دلار یک سنت در هر بشکه رسید.

دو شاخص برنت و دبلیو تی ای در هفته گذشته به ترتیب رشد 0.9 و 1.9 درصدی را تجربه کردند. در اوایل هفته گذشته، قیمت نفت در پی کاهش ذخایر نفت آمریکا وافزایش فعالیت پالایشگاه های این کشور افزایش یافت.

براساس گزارش بیکر هیوز، شمار دکل های حفاری نفت و گاز این کشور در هفته گذشته برای 15امین هفته متوالی کاهش داشته و رکود جدیدی را ثبت کرده است.

بهای نفت در مقایسه با سقوط قیمت ها در آوریل و منفی شدن دبلیو تی ای احیا شده است و هند یک مورد افزایش روزانه را در روز پنجشنبه گزارش داد. اوپک و متحدانش به منظور تقویت بازار تولیدات خود را از ماه مه کاهش دادند و در روز چهارشنبه برای بررسی بازار و تولیدات خود نشستی برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=199440
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه