«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت با اعمال محدودیت های بیشتر کاهش یافت

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا و اعمال محدودیت های بیشتر در کالیفرنیا آمریکا، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا و اعمال محدودیت های بیشتر در کالیفرنیا آمریکا، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت با کاهش 20 سنت به ازای هر بشکه نفت 49 دلار 5 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز 20 سنت افت داشته و به 46 دلار 6 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص نفت در هفته اخیر برای پنجمین هفته متوالی روند صعودی را ثبت کردند.

محدودیت های اعمال شده در کالیفرنیا شامل رستوران ها، سالن های زیبایی و .. می شود و در منطقه باواریا آلمان نیز محدودیت های شدیدتری از چهارشنبه تا 5 ژانویه در نظر گرفته شده است در حالی که مقامات کره جنوبی از افزایش فاصله اجتماعی در شهرهایی مانند سئول تا پایان ماه جاری خبر دادند.از طرفی دیگر، شمار دکل های حفاری نفت و گاز آمریکا نیز رشد پیدا کرده و ایران قرار است که تولیدات و فروش نفت خود را طی سه ماه آینده افزایش دهد.

بهبود تقاضا در چین و ساخت واکسن کرونا مانع از کاهش بیشتر قیمت نفت شده است و داده های منتشر شده حاکی از رشد صادرات چین طی ماه نوامبر است که منجر به بهبود تولیدات و تقاضای جهانی شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=204732
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه