«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت برنت در آستانه 60 دلار

بهای نفت به دنبال افزایش امیدواری به احیای اقتصاد و همچنین کاهش تولیدات از سوی اوپک و متحدانش حدود یک درصد افزایش را تجربه کرد و با نزدیک شدن به قیمت 6 دلار رکورد زد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال افزایش امیدواری به احیای اقتصاد و همچنین کاهش تولیدات از سوی اوپک و متحدانش حدود یک درصد افزایش را تجربه کرد و با نزدیک شدن به قیمت 6 دلار رکورد زد. قیمت نفت همانند بازار سهام آمریکا به دلیل پیشرفت های در محرک های اقتصادی و گزارش اشتغال این کشور تقویت شد.

شاخص نفت برنت با افزایش 50 سنت معادل 0.9 درصد به ازای هر بشکه نفت 59 دلار 34 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز 62 سنت معادل 1.1 درصد رشد داشته و به 56 دلار 88 سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت آمریکا در هفته گذشته رشد 9 درصدی داشته که از دلایل آن می توان به کاهش ذخایر نفت این کشور اشاره کرد و نفت برنت نیز افزایش 6 درصدی را در هفته اخیر ثبت کرده است. آخرین باری هر بشکه نفت برنت با قیمت 60 دلار معامله شد ویروس کرونا همه گیر نشده بود و تقاضای سوخت بسیار بالاتر از سطح حال حاضر بود. امیدواری به بهبود تقاضا با آغاز واکسیناسیون افزایش یافته و از طرفی دیگر اوپک پیش بینی می کند که مصرف سوخت جهان تا سال 2022 به سطح پیش از پاندمی باز نمی گردد.

اوپک و متحدانش طی نشست روز چهارشنبه نیز سیاست های محدودیت عرضه به بازار را ادامه دادند که در نهایت منجر به تقویت قیمت نفت شد.

براساس گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شمار سکوهای حفاری آمریکا برای پنجمین ماه متوالی به میزان 5 عدد رشد داشته و در مجموع به 299 واحد رسیده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=207326
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه