«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت بر مدار افزایش

بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال پیش بینی هایی برای بازگشت ذخایر نفت جهانی به حال تعادل در سال جاری و نزدیک شدن قانونگذاران آمریکایی به تصویب بسته 1.9 تریلیون دلاری به منظور جبران خسارات ناشی از کرونا افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز چهارشنبه به دنبال پیش بینی هایی برای بازگشت ذخایر نفت جهانی به حال تعادل در سال جاری و نزدیک شدن قانونگذاران آمریکایی به تصویب بسته 1.9 تریلیون دلاری به منظور جبران خسارات ناشی از کرونا افزایش یافت.

شاخص نفت برنت با افزایش 16 سنت معادل 0.3 درصد به ازای هر بشکه نفت 57 دلار 62 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 11 سنت معادل 0.2 درصد رشد داشته و به 54 دلار 87 سنت در هر بشکه رسید. برنت و دبلیو تی ای در روز گذشته به ترتیب بیشترین میزان خود را طی 11 ماه و یک سال گذشته ثبت کردند.

تحلیلگران بر این باورند که ارزیابی اخیر از اعضای اوپک پلاس و متحدانش منجر به تقویت بازار شده است و انتظار می رود که ذخایر جهانی نفت تا ماه جون به زیر میانگین 5 ساله خود برسد و حاکی از آن است که تلاش های تولیدکنندگان برای ایجاد تعادل در بازار بی تاثیر نبوده است. از طرفی دیگر اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که ذخایر نفت و گاز آمریکا کاهش داشته است.

براساس گزارش موسسه نفتی آمریکا، ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به 29 ژانویه به میزان 4.3 میلیون بشکه افت داشته و ذخایر بنزین نیز تا 240 هزار بشکه کاهش را ثبت کرده است.

تحلیلگران در این خصوص عنوان کردند که خطرهایی به دلیل شیوع بیماری همچنان تقاضای جهانی را تهدید می کند اگرچه روند واکسیناسیون خوب بوده و به نظر می رسد که منجر به کاهش محدودیت ها و در نهایت رشد تقاضا شود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=207256
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه