«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت بر مدار کاهش

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا و سایر کشورها کاهش پیدا کرد و از سرگیری محدودیت ها می تواند منجر به کاهش تقاضای سوخت جهانی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا و سایر کشورها کاهش پیدا کرد و از سرگیری محدودیت ها می تواند منجر به کاهش تقاضای سوخت جهانی شود.

شاخص نفت برنت با کاهش 72 سنت معادل 1.8 درصد به ازای هر بشکه نفت 40 دلار 30 سنت معامله شد و نفت خام آمریکا 67 سنت معادل 1.7 درصد افت داشته و به 37 دلار 83 سنت در هر بشکه رسید.

نفت برنت قرار است که ماه ژوئن را پس از کاهش عرضه از سوی اوپک و متحدانش تا پایان جولای و بهبود تقاضا در پی لغو برخی از محدودیت ها با سومین رشد ماهانه متوالی به اتمام برساند اگرچه شمار مبتلایان به بیماری کرونا با رشد تعداد بیماران در برزیل و هند (بالاتر از 10 هزار نفر در روز)  به بیش از 10 میلیون نفر در سراسر جهان رسید.

براساس گزارشات منتشر شده، موارد جدید در کشورهای نیوزلند، استرالیا و چین درگیر این بیماری هستند که دولت ها مجبور به اعمال محدودیت های بیشتر شده اند. یکی از تحلیلگران بر این باور است که عوامل دیگری نظیر میزان بالای ذخایر نفت آمریکا و از سرگیری تولیدات این کشور منجر به افت قیمت ها شده است.

یکی از تحلیلگران بانک ANZ تصور می کند که ریسک از سرگیری تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا با افزایش قیمت نفت وجود دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=197282
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه