«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت به بیشترین سطح خود در 11 ماه اخیر رسید

بهای نفت به بیشترین مقدار خود رسید و در هفته گذشته به دلیل تصمیم عربستان سعودی برای کاهش بیشتر تولیدات و همچنین رشد در بازارهای سهام افزایش 8 درصدی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به بیشترین مقدار خود رسید و در هفته گذشته به دلیل تصمیم عربستان سعودی برای کاهش بیشتر تولیدات و همچنین رشد در بازارهای سهام افزایش 8 درصدی را تجربه کرد.

شاخص نفت برنت یک دلار و 61 سنت معادل 3 درصد رشد داشته و به 55 دلار 99 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش یک دلار 43 سنت معادل 2.8 درصد به ازای هر بشکه نفت 52 دلار 24 سنت معامله شد. دو شاخص برنت و دبلیو تی ای در هفته گذشته به ترتیب رشد 8.1 و 7.7 درصدی را ثبت کردند.

عربستان سعودی قرار است که تولیدات خود را در ماه های فوریه و مارس داوطلبانه به میزان یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد و این در حالی است که اکثر اعضای اوپک پلاس تصمیم دارند تا به دلیل محدودیت های اعمال شده جدید سطح عرضه خود را ثابت نگه دارند.

 برخی از تولیدکنندگان نفت که به دنبال افزایش تولیدات روزانه و همچنین جلوگیری از تصاحب بیشتر بازار توسط شرکت های تولید کننده نفت شیل آمریکا هستند باعربستان سعودی، عضو دفاکتو اوپک پلاس اختلاف داشتند و در نهایت مقرر شد که روسیه به افزایش تولیدات خود ادامه دهد و در حالی که عربستان سعودی محدودیت های بیشتری اعمال خواهد کرد.

براساس گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شمار دکل های حفاری آمریکا برای هفتمین هفته متوالی رشد داشته و در هفته اخیر نیز به میزان 8 عدد افزایش پیدا کرد که در مجموع به 275 واحد رسید.

تحلیلگران بر این باورند که اگر تقاضای سوخت به دلیل پاندمی کرونا محدودتر شود می توان انتظار اصلاح قیمت نفت را طی ماه های آینده داشت. محدودیت اعمال شده در سفرها و فعالیت های روزانه منجر شده تا تقاضا سوخت به شدت تحت تاثیر قرار بگیرد که می تواند احیای تقاضای انرژی را در نیمه اول سال 2021 تضعیف کند.

میزان جانباختگان این بیماری در آمریکا طی هفته گذشته به بالاترین سطح خود رسید. بیش از 4000 نفر تنها در یک روز جان خود را از دست دادند و از طرفی دیگرچین نیز از بالاترین تعداد مبتلایان خود به این بیماری طی 5 ماه گذشته خبر داد و در حالی که ژاپن به دنبال اعمال محدودیت های بیشتر در شهرهایی مانند توکیو است.

تقویت بازار سهام جهانی منجر شد تا شاخص های سهام Nikkei ژاپن و آمریکا رکود جدیدی رار ثبت کنند در حالی که سرمایه گذاران بر روی جبران آسیب های اقتصادی ناشی از کرونا متمرکز شدند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=206218
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه