«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت ثابت شد

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال نشانه هایی از افزایش تقاضا پس از شیوع ویروس کرونا و ادامه کاهش عرضه تولیدکنندگان اصلی ثابت شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال نشانه هایی از افزایش تقاضا پس از شیوع ویروس کرونا و ادامه کاهش عرضه تولیدکنندگان اصلی ثابت شد.

شاخص نفت برنت با افزایش 6 سنت به ازای هر بشکه نفت 43 دلار 14 سنت معامله شد در حالی که طی معاملات روز گذشته رشد 2.1 درصدی را تجربه کرد و نفت خام آمریکا 8 سنت افزایش داشته و به 40 دلار 81 سنت در هر بشکه رسید ومعاملات روز دوشنبه را با رشد 1.8 درصدی به اتمام رساند.

لغو برخی از محدودیت ها در ایالت های آمریکا و سایر کشورها منجر به تقویت تقاضای سوخت بعد از شیوه این بیماری شده است. ترافیک سنگینی در نیویورک که لقب بیشترین شمار مبتلایان را در آمریکا دارد، بعد از لغو محدودیت های 100 روزه پدید آمده است.

شمار سکوهای حفاری آمریکا و کانادا به کمترین میزان خود رسیده و در حالی که عرضه کنندگان اصلی به دنبال محدودتر کردن تولیدات خود به بازار و افزایش قیمت ها هستند.

براساس گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شمار سکوهای حفاری آمریکا طی هفته گذشته به میزان 10 عدد کاهش داشته و به 189 واحد رسیده است و شمار سکوهای حفاری گاز نیز با کاهش 7 عدد به تعداد 75 عدد رسید که از سال 1987 بی سابقه بوده است.یکی دیگر از عوامل تقویت قیمت نفت، تلاش های اوپک و متحدانش است که متعهد شده اند تولیدات خود را کاهش دهند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=197140
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه