«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت ثابت شد

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال نزدیک شدن طوفان به خلیج مکزیک و تعطیلی بیش از نیمی از مناطق تولیدکننده نفت ثابت شد اگرچه نگرانی های مربوط به کاهش تقاضا پس از شیوع ویروس کرونا وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال نزدیک شدن طوفان به خلیج مکزیک و تعطیلی بیش از نیمی از مناطق تولیدکننده نفت ثابت شد اگرچه نگرانی های مربوط به کاهش تقاضا پس از شیوع ویروس کرونا وجود دارد.

شاخص نفت برنت با کاهش 2 سنت به ازای هر بشکه نفت 44 دلار 33 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 2 سنت افت داشته و به 42 دلار 32 سنت در هر بشکه رسید.هر دو شاخص نفت در اوایل معاملات روز دوشنبه رشد کردند.

تهدید دو طوفان مارکو و لورا منجر شد تا شرکت های انرژی در سواحل خلیج مکزیک و کارائیب، تولیدات خود را متوقف کنند. 58 درصد از تولیدات نفت و 45 درصد از تامین گاز طبیعی با تعطیلی این مناطق تحت تاثیر قرار گرفت. تولیدات این منطقه حدود 17 درصد از کل نفت خام آمریکا و 5 درصد از گاز طبیعی این کشور را شامل می شود.

اگرچه نگرانی هایی مربوط به تقاضا پس از شیوع کرونا ویروس وجود دارد. گزارش های رویترز در روز شنبه نشان می دهد که شمار کشته شدگان کرونا در جهان از عدد 800 هزار نفت عبور کرده و از طرفی دیگر، شمار دکل های حفاری نفت و گاز آمریکا برای نخستین بار از ماه مارس افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=199902
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه