«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت دوباره نزولی شد

بهای نفت در روز دوشنبه دوباره نزولی شد و کاهش نرخ بهره هم نتوانست از پس تاثیر کرونا ویروس بر بازارهای جهانی برآید در حالی که دو تولید کننده بزرگ نفت جنگ قیمت راه انداخته اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه دوباره نزولی شد و کاهش نرخ بهره هم نتوانست از پس تاثیر کرونا ویروس بر بازارهای جهانی برآید در حالی که دو تولید کننده بزرگ نفت جنگ قیمت راه انداخته اند.

شاخص نفت برنت با کاهش یک دلار 13 سنت به ازای هر بشکه نفت 32 دلار 72 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 72 سنت افت داشته و به 31 دلار یک سنت در هر بشکه رسید.

فدرال رزرو آمریکا برای دومین بار در ماه جاری نرخ بهره را کاهش داد. بازار نفت از دو بخش تقاضا و عرضه تحت فشار قرار گرفته است. نگرانی های مربوط به تقاضا در پی شیوع جهانی ویروس کرونا و افزایش تولیدات نفت عربستان بر بازار نفت سایه افکنده است.

دو تولید کننده نفت عربستان و روسیه موفق به توافق با یکدیگر در اوایل ماه جاری نشدند و از لغو توافق محدودیت عرضه که از سال 2016 اجرا می شد، خبر دادند.

براساس گزارش بیکر هیوز، شمار سکوهای حفاری آمریکا علیرغم کاهش قابل توجه قیمت نفت در هفته گذشته افزایش داشته است و به بیشترین مقدار خود در از دسامبر رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=192679
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه