«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت زیر 40 دلار باقی ماند

بهای نفت به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا و نگرانی هایی در خصوص اعمال محدودیت های بیشتر و کاهش تقاضای سوخت و همچنین انتخابات آمریکا زیر 40 دلار باقی ماند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال افزایش شمار مبتلایان به کرونا و نگرانی هایی در خصوص اعمال محدودیت های بیشتر و کاهش تقاضای سوخت و همچنین انتخابات آمریکا زیر 40 دلار باقی ماند.

تعداد مبتلایان به کرونا در فرانسه رکور زد و نگرانی ها در خصوص اعمال محدودیت های بیشتر و کاهش تقاضای جهانی تشدید یافت. از طرفی دیگر، شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد و تا عصر روز جمعه به نظر می‌رسد بایدن با کسب ۲۶۴ رای الکترال برنده این دور از کارزار انتخابات آمریکاست اما این نتیجه هنوز اعلام نشده و منتظر پایان شمارش آرای چهار ایالت باقیمانده هستند. دونالد ترامپ هم تا کنون ۲۱۴ رای الکترال را از آن خود کرده است.

شاخص نفت برنت  یک دلار 48 سنت افت داشته و به ازای هر بشکه نفت 39 دلار 45 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 1 دلار 65 سنت به 37 دلار  14 سنت در هر بشکه رسید. دو شاخص برنت و دبلیو تی ای طی هفته گذشته به ترتیب 5.8 و 4.3 درصد رشد داشتند.

تعدا مبتلایان به کرونا طی روز پنجشنبه در آمریکا به بیش از 120 هزار نفر رسید و در ایتالیا نیز رکورد زد و به دنبال آن، فرانسه در روز جمعه 60,486 مورد جدید ثبت کرد. تصمیم اوپک و متجدانش برای تاخیر در عرضه 2 میلیون بشکه اضافی در روز از ژانویه می توانند منجر به تقویت بازار نفت شود

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=203204
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه