«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت صعودی شد

بهای نفت در روز دوشنبه افزایش پیدا کرد و نفت برنت قرار است که پنجمین رشد ماهیانه خود را ثبت کند که در واقع محرک ها و اقدامات جهانی علیرغم کشمکش های تقاضا برای رسیدن به سطح پیش از کووید-19 منجر به این افزایش شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه افزایش پیدا کرد و نفت برنت قرار است که پنجمین رشد ماهیانه خود را ثبت کند که در واقع محرک ها و اقدامات جهانی علیرغم کشمکش های تقاضا برای رسیدن به سطح پیش از کووید-19 منجر به این افزایش شده است.

شاخص نفت برنت 27 سنت معادل 0.6 درصد رشد داشته و به ازای هر بشکه نفت 46 دلار 8 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با افزایش 14 سنت به 43 دلار 11 سنت در هر بشکه رسید.

معاملات نفت برنت در ماه آگوست و برای پنجمین ماه متوالی روند صعودی را ثبت می کند. نفت برنت در 5 آگوست به اوج خود یعنی 46 دلار 23 سنت رسیده که از ماه مارس بی سابقه بوده است.شاخص دبلیو تی ای با رسیدن به قیمت 43 دلار 78 سنت در هر بشکه 4امین رشد ماهیانه را به خود اختصاص داد.

طوفان های مارکو و لورا نیز بر بازار نفت تاثیر گذاشته و شرکت های انرژی در تلاش برای بازگشایی پلتفرم و پالایشگاه های خود هستند.تحلیلگران بر این باورند که تضیف ارزش دلار از دیگر عوامل افزایش قیمت نفت است اگرچه نگرانی هایی در خصوص تقاضای جهانی و عرضه بیش از تقاضا پس از شیوع کرونا ویروس وجود دارد.

براساس گزارش منتشر شده، واردات نفت چین برای نخستین بار طی 5 ماه متوالی در ماه سپتامبر کاهش داشته است.

گزارش های شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز نشان می دهد که افزایش قیمت نفت و گاز منجر شده تا تولیدکنندگان نفت آمریکا برای افزایش عرضه تشویق شوند که در نتیجه دکل های حفاری نفت و گاز این کشور به میزان 3 عدد رشد داشته و به 254 عدد رسیده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=200120
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه