«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت صعودی شد

بهای نفت به دلیل تمرکز سرمایه گذاران بر واکسن کرونا و کاهش ارز دلار در هفته گذشته افزایش پیدا کرد و بیشترین میزان خود طی 9 ماه اخیر رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دلیل تمرکز سرمایه گذاران بر واکسن کرونا و کاهش ارز دلار در هفته گذشته افزایش پیدا کرد و بیشترین میزان خود طی 9 ماه اخیر رسید.

شاخص نفت برنت با افزایش 76 سنت معادل 1.5 درصد به ازای هر بشکه نفت 52 دلار 26 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 74 سنت معادل 1.5 درصد رشد داشته و به 49 دلار 10 سنت در هر بشکه رسید.

فایزر برای تایید در ژاپن و آغاز واکسیناسیون در کشور اقدام کرده است که در حال حاضر در انگلیس و آمریکا انجام می شود.مایک پنس، معاون ریاست جمهوری آمریکا روز جمعه واکسن شرکت فایزر را دریافت کرد و گفت: به زودی دومین واکسن مطمئن و قابل اطمینان را در اختیار خواهیم داشت.

ارزش دلار در روز جمعه اندکی جهش کرد اگرچه همچنان نزدیک به کمترین میزان خود 2-1/2 سال خود قرار دارد و افت ارزش آن می تواند خرید نفت و کالاهایی را که با این ارز معامله می شوند را راحت تر کند. از طرفی دیگر مقامات آمریکایی در حال مذاکره برای تصویب بسته حمایتی 900 میلیارد دلاری به منظور جبران خسارات ناشی از کرونا و تقویت اقتصاد هستند. 

براساس گزارش موسسه نفتی آمریکا، شمار دکل های حفاری نفت و گاز این کشور در هفته منتهی به 18 دسامبر به میزان 8 عدد افزایش داشته و در مجموع به 346 واحد رسیده است و اوپک و متحدانش قرار است که تولیدات خود را در سال آینده افزایش دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=205258
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه