«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت نزولی شد

بهای نفت به دنبال افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و احتمال افت تقاضای جهانی به زیر 43 دلار در هر بشکه رسید اگرچه محدودنمودن عرضه و امیدواری به احیای اقتصاد نیز تاثیر گذار است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت به دنبال افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و احتمال افت تقاضای جهانی به زیر 43 دلار در هر بشکه رسید اگرچه محدودنمودن عرضه و امیدواری به احیای اقتصاد نیز تاثیر گذار است.موارد جدید کرونا در آمریکا به بیش از 55 هزار نفر در روز رسید که رکود جهانی جدیدی تلقی می شود.از طرفی دیگر، اشتغال این کشور در ماه جون رشد داشته اما به نظر می رسد که با شیوع کرونا ویروس نزولی شود.

شاخص نفت برنت 38 سنت معادل 0.9 درصد افت داشته و به 42 دلار 76 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با کاهش 44 سنت معادل 1.1 درصد به ازای هر بشکه نفت 40 دلار 21 سنت معامله شد که البته معاملات آمریکا به دنبال تعطیلات روز استقلال هیجان روزهای گذشته را نداشت.

هر دو شاخص نفت در روز پنجشنبه در پی رشد اشتغال آمریکا و همچنین کاهش ذخایر این کشور بیش از دو درصد رشد داشته و نفت برنت 4 درصد افزایش هفتگی را تجربه کرد. نشانه هایی از احیای اقتصاد جهانی و محدود نمودن عرضه از سوی اوپک و متحدانش منجر به رشد قیمت نفت برنت شده است.

میزان تولیدات اوپک به کمترین میزان خود طی یک دهه اخیر رسیده و روسیه نیز به هدف اوپک پلاس برای کاهش عرضه به بازار نزدیک تر شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=197362
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه