«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت نزولی شد

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال نگرانی هایی در خصوص کاهش تقاضا پس از شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کرد در حالی که قانون گذاران آمریکا و کاخ سفید در آستانه توافق برای اجرایی شدن بسته محرک مالی جدید در راستای احیای اقتصاد جهانی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال نگرانی هایی در خصوص کاهش تقاضا پس از شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کرد در حالی که قانون گذاران آمریکا و کاخ سفید در آستانه  توافق برای اجرایی شدن بسته محرک مالی جدید در راستای احیای اقتصاد جهانی هستند.

شاخص نفت وست تگزاس اینترمیدیت 17 سنت معادل 0.4 درصد افت داشته و به ازای هر بشکه نفت 40 دلار 43 سنت معامله شد. شاخص نفت برنت نیز با کاهش 17 سنت به 42 دلار 26 سنت در هر بشکه رسید.هر دو شاخص نفت در روز گذشته حدود یک درصد رشد کردند.

بازار انواع کالاها طی نخستین ساعات معاملات جهش کرد زیرا  دموکرات ها خواهان تصویب یک بسته حمایتی 2.2 تریلیون دلاری برای حمایت همه جانبه از بخش های مختلف اقتصاد هستند. 

دو شاخص نفت در ماه آگوست به دلیل خوش بینی به افزایش تقاضای سوخت و کاهش عرضه تولیدکنندگان به بالاترین سطح خود رسیدند اما سپس نگرانی های مربوط به تقاضا منجر به افت 3 درصدی قیمت ها شد.

براساس گزارش منتشر شده، صادرات نفت به ژاپن (چهارمین مصرف کننده بزرگ جهان) طی ماه آگوست حدود 26 درصد افت داشته است و در حال حاضر سرمایه گذاران به دنبال گزارش های موسسه نفتی آمریکا و اداره اطلاعات انرژی در خصوص رشد تقاضای آمریکا هستند.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 25 سپتامبر به میزان 1.3 میلیون بشکه افزایش پیدا کند و در حالی که ذخایر بنزین حدود 1.6 میلیون بشکه کاهش داشته باشد.از طرفی دیگر، تنش های میان ارمنستان و آذربایجان می تواند بر صادرات نفت این کشور تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=201612
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه