«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت نزولی شد

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال وضعیت مصیبت بار موج جدید کرونا در کشور هند و کاهش تقاضای سوخت در این کشور کاهش پیدا کرد و حتی امیدواری به بهبود اقتصاد کشورهایی مانند چین هم نتوانست مانع از افت شاخص ها شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال وضعیت مصیبت بار موج جدید کرونا در کشور هند و کاهش تقاضای سوخت در این کشور کاهش پیدا کرد و حتی امیدواری به بهبود اقتصاد کشورهایی مانند چین هم نتوانست مانع از افت شاخص ها شود.

شاخص نفت برنت با کاهش 15 سنت معادل 0.2 درصد به ازای هر بشکه نفت 66 دلار 61 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 10 سنت افت داشته و به 63 دلار 48 سنت در هر بشکه سید.

اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که محدودیت های اعمال شده در هند به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در این کشور منجر به افت تقاضای سوخت طی ماه آوریل شده است و تحلیلگران پیش بینی می کنند که تقاضای سوخت این کشور در ماه می به دلیل اعمال محدودیت های بیشتر کاهش شدیدتری را تجربه کند.

تحلیلگران بازار نفت بر این باورند که با آغاز واکسیناسیون بازار نفت وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد و براساس پیش بینی ها آن ها قیمت نفت برنت در سال 2021 به میانگین 64 دلار 17 سنت خواهد رسید. از طرفی دیگر، اوپک و متحدانش 25.17 میلیون بشکه در روز طی ماه آوریل روانه بازار کردند که حدود 100 هزار بشکه بالاتر از تولیدات ماه مارس بود.

مذاکرات غیر مستقیم ایران با آمریکا در خصوص برجام در حال انجام است که تحریم های ایران در صورت توافق لغو  می شود و در نتیجه شاهد افزایش صادرات نفت ایران به سایر کشورها خواهیم بود.

براساس گزارشات، شمار دکل های حفاری آمریکا در هفته گذشته برای نهمین هفته متوالی افزایش داشته اگرچه تولیدات این کشور در ماه فوریه کاهش بیش از یک میلیون بشکه در روز را تجربه کرده است که از اکتبر سال 2017 بی سابقه است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=210153
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه