«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

قیمت نفت کاهش پیدا کرد

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در اروپا و بازگشت آمریکا به حالت عادی علیرغم انتشار خبرهایی مبنی بر پیشرفت هایی در ساخت واکسن کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در اروپا و بازگشت آمریکا به حالت عادی علیرغم انتشار خبرهایی مبنی بر پیشرفت هایی در ساخت واکسن کاهش پیدا کرد.

شاخص نفت برنت 54 سنت معادل 1.3درصد افت داشته و به 41 دلار 86 سنت در هر بشکه رسید و نفت وست تگزاس اینترمیدیت با کاهش 60 سنت معادل 1.5 درصد به ازای هر بشکه نفت 39 دلار 69 سنت معامله شد. هر دو شاخص نفت در روز دوشنبه و پس از انتشار خبرهایی مبنی بر پیشرفت 90 درصدی ساخت و تولید واکسن جهش 8 درصدی را تجربه کرد.

براساس گزارش Rystad Energy، محدودیت های اعمال شده در اروپا به دلیل شیوع کووید-19 می تواند منجر به کاهش تقاضا به میزان یک میلیون بشکه نفت در روز تا پایان سال جاری شود در حالی که زمان زیادی تا عرضه واکسن کرونا باقی مانده است.

برای اطلاع از شمار دکل های حفاری آمریکا باید منتظر گزارش اداره اطلاعات انرژی و موسسه نفتی ماند اما تحلیلگران پیش بینی می کنند که ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به 6 نوامبر به میزان 1.3 میلیون بشکه کاهش پیدا کند. وزیر انرژی عربستان سعودی همزمان با گمانه زنیهای فراوانی که درباره نحوه تنظیم سهمیه تولید اوپک پلاس در سال 2021 وجود دارد، اعلام کرد اوپک و متحدانش ممکن است توافق عرضه را فراتر از انتظارات تحلیلگران تغییر دهند. اوپک و متحدانش به منظور تقویت بازار تولیدات خود را تا 7.7 میلیون بشکه نفت کاهش دادند و به نظر می رسد که از ژانویه به 5.7 میلیون بشکه برسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=203392
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه