میهن صنعت :

كدام مشاغل به طلاق نزديك‌ترند؟

میهن صنعت : بيشتر مردم نمي‌دانند كه نوع شغل افراد تا چه ميزان مي‌تواند بر سلامت زندگي خانوادگي و دوام يك ازدواج تأثيرگذار باشد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت ، در همين زمينه، پژوهشهاي زيادي با نتايج گوناگون در جوامع، انجام شده است.

 

پژوهشگران دانشگاه «رادرفورد» آمريكا نيز اخيرا دست به تحقيقي در اين باره زده‌اند و تأثير مشاغل بر افزايش نرخ طلاق زوجين را در اين كشور مورد بررسي قرار داده‌اند.

 

 

طبق يافته‌هاي تحقيق محققان در آمريكا، مستخدمان، پرستاران، هنرمندان و مجريان در صدر فهرست مشاغلي قرار دارند كه احتمال طلاق در ميان آنها بالاترست و كمترين ميزان طلاق نيز در بين فعالان مذهبي، پزشكان، متخصصان چشم‌پزشكي و مهندسان ديده مي‌شود.

 

 

دوام ازدواج در گرو تحصيلات مناسب

 

براساس مطالعات صورت گرفته، مشاغلي كه داراي نيروي كار تحصيل‌كرده‌تري هستند، از نرخ پايين‌تر طلاق برخوردارند و در اين بين ميزان درآمد مرتبط با شغل نيز نقش مهمي ايفا مي‌كند.

 

پروفسور «مايكل آموت» سرپرست تيم تحقيقاتي دانشگاه رادفورد تأكيد مي‌كند: لزوما خود شغل به تنهايي نمي‌تواند در پيشگيري از طلاق موثر باشد و ويژگي مورد نياز اين مشاغل و سطح درآمدي آن نقش بسزايي در كاهش يا افزايش احتمال بروز طلاق دارد.

 

 

حس نوع‌دوستي، عامل درك بهتر اعضاي خانواده

 

مشاغلي كه در ارتباط مداوم با مردم هستند و به نوعي حس همدردي و همراهي نياز دارند، باعث تحكيم روابط خانوادگي و درك بهتر زوجين مي‌شوند.

 

افرادي مانند مربيان، اعضاي گروه‌هاي بشردوستان، پرسنل پزشكي و كشيشان و مبلغان مذهبي بدليل استفاده درست از قدرت كلام و مهارت در شنيدن، مي‌توانند در بهبود روابط اجتماعي و درك متقابل افراد، هم در جامعه و هم در بين اعضاي خانواده نقش موثري ايفا كنند.

 

نتايج اين مطالعه در مجله Police and Criminal Psychology منتشر شده است.
 

منبع : ایسنا

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4049
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه