میهن صنعت:

لامبورگینی کونتاش توربو، هایپرکاری از گذشته برای آینده‌

میهن صنعت: بله تعجب نکنید! این ماشین، خودرویی بود که تمامی سوپرکارها باید جلوی آن لنگ می‌انداختند! چرا؟ ما جواب این پاسخ را به شما خواهیم داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  به نقل از پدال بیایید نگاهی به داستان طراحی کونتاش بیندازیم. متأسفانه در اوایل سال 1970, مشکلاتی از قبیل ناآرامی‌های کارگری در ایتالیا, افزایش قیمت سوخت و معاملات بزرگ تراکتور, استرس فوق‌العاده‌ای را در فروچیو لامبورگینی و شرکت او به وجود آورد. بنابراین در سال 1972 پس از 8 سال بودن در رأس, فروچیو 51 درصد از سهام شرکت را به یک کارخانه‌دار سوئیسی به نام ژرژ هنری روزتی فروخت.

سال بعد او باقی سهم خود را به دوست خود, رنه لایمری واگذار کرد. بنابراین مردی که نیروی محرکه صعود این کمپانی بود, متأسفانه مجبور به حذف خود از این معامله شد.

کونتاش
اما در سال 1974, تخت نظارت مدیریت جدید, لامبورگینی با نصف قدرت سابق با راه‌اندازی خودرویی که مانند فرح فاوست, تبدیل به پوستری در اتاق‌های خواب میلیون‌ها پسر نوجوان در سرتاسر جهان شده بود, به عرصه بازگشت. مدل Countach که در انگلیسی تقریباً معادل جمله “wow – check it out” (وای! آن را ببین) است, نسخه خوبی بود و به عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی در آن زمان با حداکثر سرعت 309 کیلومتر بر ساعت محسوب می‌شد.

حال با خود می‌پرسید این چه ربطی به ماجرا دارد! تولید این مدل تازه شروعی برای جاه‌طلبی مدیرهای سوئیسی لامبورگینی بود.

لامبورگینی کونتاش توربو s
تنها دو دستگاه لامبورگینی Countach توربو s در کارخانه لامبورگینی ساخته شد که یکی از آن‌ها نمونه اولیه و مخصوص خود شرکت بود. متأسفانه نمونه اولیه به دلایل نامعلوم از بین رفته است که این باعث می‌شود این خودرو یکی از گران‌ترین و منحصربه‌فردترین خودروی تولید شده جهان باشد.

زیر پوسته این ماشین, قلب تپنده V12 4.8Li twin turbo قرار دارد که دارای 736 اسب بخار قدرت و 876 نیوتون متر گشتاور می‌باشد و 0-100 را در 3.5 ثانیه طی می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو 333 کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

در زیر فرمان این خودرو یک نشان‌گر فشارسنج توربو قرار دارد که می‌توان به صورت دستی به وسیله یک ولوم که در زیر آن قرار دارد فشار توربوها را از 0.7 بار تا 1.5 بار که حداکثر قدرت در آن به دست می‌آید تغییر داد.

سرعت‌سنج تا 425 مدرج شده است ولی سرعت در 333 کیلومتر قفل و محدود شده است!

مشخصات خودرو
نام: لامبورگینی کونتاش توربو s
نوع موتور:V12 4.8Li twin turbo
قدرت: 748 اسب بخار
گشتاور:876 نیوتون متر
شتاب صفر تا صد: 3.5 ثانیه
حداکثر سرعت: 333 کیلومتر بر ساعت, 425 کیلومتر بر ساعت کیلومتر شمار.
قیمت: غیرقابل تخمین

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=55530
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه