میهن صنعت:

لانچیا فقط در بازار ایتالیا

میهن صنعت: طرفداری سرسختانه از لانچیا، همانند طرفداری از یک تیم ورزشی پر فراز و نشیب است. گذشته‌های لانچیا حاوی افتخارات زیادی بوده‌اند؛ امّا امروز و در حال حاضر خبری از آن روزها نیست..

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، این برند شاخص ایتالیایی از زیرشاخه‌های فیات، غزل خداحافظی خود را سروده است و در دو سال آینده، در چند مرحله، حجم تولید خود را کاهش خواهد داد.

سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات، اعلام کرده که «لانچیا» صرفاً به عنوانی برای یک مدل خودرو کاهش خواهد یافت. این مدل، اپسیلون کامپکت است و تنها در ایتالیا عرضه خواهد شد. فروش دلتاهای ۳۲ هزار دلاری نیز احتمالاً در پایان امسال خاتمه یابد. در همین حال، کرایسلر مینی‌ون وویجر را در اواخر سال ۲۰۱۵ با نشان خود عرضه خواهد کرد.

به نقل از پدال این تصمیم، نتیجه استراتژی‌های فیات برای کاهش ضررها در اروپا و افزایش سودآوری در مقیاس جهانی است. مارچیونه، ارزش نهایی ۷۵ میلیارد دلاری را برای تمام گروه خودروسازی هدف‌گذاری کرده است؛ امّا در این میان، لانچیا به دلیل ناشناخته بودنش در سطح بین‌المللی و در خارج اروپا، نمی‌تواند سهم چندانی در این پیشرفت داشته باشد.

در عین‌حال، اپسیلون راه نجاتی برای لانچیا بوده است. این مدل، فروش بسیار خوبی داشته و در پلتفرم با مدل‌های فیات پاندا، فیات 500 و فورد Ka مشترک است. بنابراین، گزینه‌ای ارزان برای باقی‌ماندن در خط تولید است. در مقابل مدل‌های پرخرجی مانند فولویا، استراتوس و دلتا HF در سال‌های گذشته، منابع زیادی را به خود اختصاص داده بودند.

خوشبختانه برای طرفداران لانچیا، جای کمی امیدواری باقی مانده است. چرا که شنیده‌ها حاکی از آن است که مارچیونه می‌خواهد عنوان برند را به صورت موقتی نگه دارد؛ حداقل تا زمانی که استراتژی فروش آلفا رومئو اجرا شود. در هر حال، این موضوع قطعاً پایان لانچیا نخواهد بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=49506
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه