میهن صنعت:

لبنیات فله‌ای بهتر از کارخانه‌ای نیست

میهن صنعت: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، مصرف لبنیات محلی را عاملی خطرناک برای تهدید سلامت مردم برشمرد و افزود: هیچ توجیه علمی مبنی بر خواص بیشتر لبنیات فله‌ای نسبت به کارخانه‌ای و پاستوریزه وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دکتر «قباد محمدی» در گفت‌وگویی گفت: آمار متعددی از بروز بیماری‌هایی از جمله تب مالت، تب کریمه کنگو، وبا و … وجود دارد که ناشی از مصرف لبنیات آلوده بوده است.

 

وی ادامه داد: مصرف لبنیات فله‌ای و غیرپاستوریزه می‌تواند زمینه‌ساز انتقال بسیاری از بیماری‌ها باشد و برای سلامت افراد جامعه خطرناک است.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با اشاره به این‌که لبنیاتی که در کارخانه‌ها تولید می‌شود از همه نظر مورد اطمینان است و مردم می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند، گفت: سلامت این محصولات توسط خود کارخانه‌ها و حتی دانشگاه علوم پزشکی آزمایش می‌شوند.

 

محمدی یادآوری کرد: چنانچه در آزمایشات مشکلی وجود داشته باشد اجازه‌ی توزیع به آن محصولات لبنی داده نمی‌شود.

 

وی گفت: اضافه کردن هر ماده‌ی نگهدارنده به محصولات لبنی ممنوع است و محصولات لبنی به‌طور مداوم از نظر وجود مواد نگهدارنده در آنها آزمایش می‌شوند.

 

به نقل از ایسنا معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اخیراً با یک واحد تولیدی محصولات لبنی که به مواد غذایی تولیدی خود نگهدارنده اضافه کرده بود برخورد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=31680
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه