میهن صنعت :

لزوم اتخاذ تدابير جدي براي مهار افزايش خودرو در تهران

میهن صنعت : رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود افزایش بی رویه خودرو در شهر تهران سیاستی برای مهار کردن این روند وجود ندارد.


میهن صنعت : رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود افزایش بی رویه خودرو در شهر تهران سیاستی برای مهار کردن این روند وجود ندارد.

 ابتکار افزود: در شهر تهران بیش از 5 میلیون خودرو و موتورسیکلت وجود دارد که این آمار تکان دهنده است و باید تدابیری جدی در این خصوص اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: به جای تدوین راهبرد اساسی در این خصوص بزرگراه ها زیاد یا دوطبقه می شود در حالیکه باید به اتخاذ راهبرد اساسی در این خصوص توجه ویژه داشت.

ابتکار در ادامه بر ارائه آموزش های لازم به شهروندان در این زمینه تاکید کرد و گفت: رویکرد راهنمایی و رانندگی در این باره رویکرد مهمی است و تحول ایجاد می کند.

وی در ادامه ضمن انتقاد از افزایش مدت معاینه فنی خودروها افزود: بارها مطرح کرده ایم که مدت معاینه فنی را از 5 سال به 2 سال کاهش دهند زیرا این افزایش دارای آسیب های فراوانی برای شهر تهران است و باید در این خصوص تجدیدنظر شود.

خبر خودرو نوشت : ابتکار در ادامه بر فرهنگ سازی درخصوص ترافیک تاکید کرد و گفت: باید مستقیم یا غیرمستقیم اقداماتی انجام داد و می توان از فیلم ها و سریال ها برای این کار بهره گرفت.

چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم در ادامه ضمن انتقاد از بی توجهی به معاینه فنی خودروها در شهر تهران گفت: متاسفانه وقت معاینه فنی جدی گرفته نمی شود و برای گرفتن برچسب ترافیک و یا آخر سال فشارهای زیادی در این خصوص وارد و سپس به حال خود رها می شود.

وی در ادامه تاکید کرد : کنترل معاینه فنی خودروها باید جدی و دائم باشد تا مراجعه به مراکز معاینه فنی کاهش و یا افزایش بی رویه نداشته باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4605
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه